زمین را دوباره رختی تازه پوشاندند

 مرضیه جلالی


زمین را دوباره رختی تازه پوشاندند وهمزمان با آوای پرندگان که از شادی وسرور بهار به وجد آمده بودند ، آدمیان ملک ایران زمین نیز زیر لب دعای «یا مُقَلب القُلوبِ وَ الاَبصار. . . . . . . . .»زمزمه می کردند و زیباست که هموطنان شیعه ی سلمان فارسی ، پرنده ی دلشان را در همان ساعتهای اولیه سال حول محور کسا نشینان پرواز دادند ووصل کردند دعای تحویل سال را با دعای اللهُمَ صَلِ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعلِها وَ بَنیهاوَ سِرِ المُستُو دَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِهِ عِلمُک .
وکسا نشینان را محوریت زهرای اطهر ، نشان از محبوبیت بی بی دوعالم دارد نزد پروردگار هستی بخش وفرمود باری تعالی که انی ما خَلَقتُ سَماءً مَبنِیِه وَلا اَرضاً مَدحِیَه وَ لا قَمَراً مُنیراً وَ. . . . . . . . .اِلا فی مَحَبَةِ هولاءِ الخَمسَةِ الَذینَهُم تَحتَ الکِساء.
پس اگر زمین دوباره زنده می شود ورخت نو بر تن می کند به خاطر وجود پنج نور اعلی است که در رأس آنها فاطمه سلام الله علیها می باشد.
سال با فاطمه شروع می شود وشیعه ندای «وامحسناه » را از پشت در نیم سوخته که جاری است در تمام زمانها احساس می کند .
آری خداوند می خواهد آخرین رسولش را با دندان شکسته ، زهرایش را با پهلوی شکسته ، حیدرش را با فرق شکافته ، حسنش را با سینه ی سوخته و حسینش را «اِرباً اِرباً» ببیند وجای هیچ سؤالی نیست آنگاه که در حدیثی قدسی می فرماید: «هر آنکس را که بخواهم اورا عاشق خود می کنم وچون اورا عاشق خود کردم اورا می کشم وچون اورا شهید کردم خودم خون بهای اویم »
جواهر السنیه ،حدیث قدسی
آری خداوند می خواهد فاطمه وعزیزان فاطمه را خون بها باشد .
این است عشق به پروردگار وشیعه می داند که راه قرب به خداوند نزدیک شدن به مقربان اوست ،
پس تمسک می جوید وتوسل می کند در اول سال وایام فاطمیه به مقربان پروردگار که امید دارد
به رستگاریش چرا که در حدیث کسا می خواند فَقالَ النَبیُ ثانیاً یا عَلی وَالَذی بَعَثَنی بِالحَقِ نَبیّاً وَ
اصطَفانی . . . . . . . . . .وَاللهِ فُزنا وَسُعِدنا وَکَذلِکَ شیعَتُنا فازُوا وَ سُعِدُوا فِی الدُنیا وَالاخِرَةِ وَ رَبِّ
الکَعبَه

فصلنامه نجد ، شماره یازدهم، بهار 93

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.