موضوع: "ازدواج وتکامل"

ویژگی های خانواده خوشبخت

انسان اصالتاً موجودی است اجتماعی و نخستین بستر فعالیت یافتن این ویژگی برترین مخلوق الهی به طور قطع کانون مقدس خانواده است. خانواده، اولین، مهمترین و پر برکت ترین نهاد اجتماعی در تاریخ و فرهنگ و تمدن انسانی است. خانواده، کانونی است که باید برای حفظ حرمت و کرامت انسان و تأمین سلامت جسمانی و روانی و رشد معنوی او استحکام یابد. قوام خانواده به منظور تداوم، انسجام جامعه و تأمین محیطی سالم برای زیستن انسان هاضرورتی انکار ناپذیر است.
از دیدگاه اسلام برای پیمودن نردبان صعود و رسیدن به کمال انسانی، ازدواج و تشکیل خانواده جایگاه ویژه ای دارد. در محیط و کانون خانواده ای که بر اساس معیارهای اسلامی و انسانی تشکیل شده است. آسایش تن و آرامش جان و روان انسان تأمین می شود و با تحقق صفا، صمیمیت، همدلی و هماهنگی زنگارهای پریشانی و ناامیدی، خستگی روحی و جسمی زدوده می شود و همسران می توانند با سازگاری در محیطی نورانی و معنوی، مراتب سعادت را یکی پس از دیگری بپیمایند.
خداوند در سوره روم آیه 21 می فرمایند: از نشانه های او اینکه همسرانی از جنس خودتان بر شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید و در میانتان مودّت و رحمت قرار داد.
پس اولین معیار سعادتمندی همسران، احساسی است که از آرامش روان و شکوفایی وجود دارد

مهمترین آثار و فواید ازدواج:
1. نجات از سرگردانی و بی پناهی
2. تکامل اجتماعی
3. ارضای غریزه جنسی
4. تداوم نسل
ویژگی های یک خانواده خوشبخت
شاید شما هم در پی یافتن خانواده ای سعادتمند بوده اید و آرزو داشته اید جزو آنها باشید. اکنون دلائل خوشبختی و سعادت خانواده را بیان می کنیم با امید به اینکه جامعه ای خوشبخت داشته باشیم.

صفحات: 1· 2