موضوع: "گزارش"

گزارش نشست سياسي

      نشست سیاسی با حضور جناب سرهنگ غلامرضایی به مناسبت ایام­الله دهه فجر در تاریخ 29/11/97 در حوزه برگزار شد. ایشان ضمن تبریک ورود به دهه پنجم انقلاب و گرامیداشت یاد شهدای ایران و خصوصا شهدای انقلاب و امام بزرگوار و تسلیت شهادت 27 نفر از مدافعان حریم امنیت توسط نیروهای وابسته ­به گروه­های لیبرالیسم و ارتجاع منطقه از طلاب خواستند تا­سؤالات خود را مطرح­ کنند و ایشان جوابگو­باشند.

   در جواب این سؤال که نشست ورشو چه بود، فرمودند: بعضی معتقدند ما در این چهل سال پیشرفت نداشته ایم و می گویند نظام دینی کارآمد نیست. ما در جواب می گوییم چطور این را می گویید در حالی که ایران اکنون چها سالگی انقلاب خود را جشن می گیرد؟ کشور ما مثل چهل سال قبل تحت تسلط آمریکا و انگلیس نیست. اکنون نظامی مقتدر داریم و به خاطر همین اقتدار است که آمریکا اینقدر سر و صدا می کند و در طول این چهل سال از هر دری که خواستند وارد شوند نتوانستند و حالا هم در این نشست می گویند ایران کشوری منزوی است و در این گردهمایی شان حتی نتوانستند یک بیانیه علیه ایران صادر کنند.ما در کشورمان مشکلات و موانع و کاستی هایی داریم که مربوط به داخل است و کاری به بیرون ندارد و هفتاد درصد مشکلاتمان داخلی است که نباید پای انقلاب و نظام و رهبری گذاشت. انقلاب به ذات خود این مشکلات را ندارد. اکثر مشکلات ما نتیجه انتخاب ماست نه انقلاب. امروز ایران علم صادر می کند و از کشورهای همسایه برای درمان به ایران می آیند.

 ایشان در جواب این که چرا ما که شاه را بیرون کردیم هنوز به بعضی مشکلات گرفتاریم، فرمودند: ما امروز نود درصد خودکفا هستیم. در صورتی که در زمان شاه نود درصد وابسته بودیم و گیر در انقلاب و نظام دینی نیست. ما هر جا به شریعت عمل کردیم، پیش رفتیم و هر جا عمل نکردیم عقب ماندیم. پیروزی ما در جنگ به خاطر تسلیحات نظامی نبود بلکه به خاطرسلاح ایمان و معنویت رزمندگان بود. امروز هم اگر همه، خصوصا مسئولین بر اساس شریعت پیش بروند و تابع رهبری و منویات ایشان عمل کنند، خیلی از مشکلات و گرفتاری ها به وجو  نمی­آید. در جواب این سؤال که چرا رهبری سکوت کرده اند، بیان داشتند که رهبر وظایفی دارد: اول مدیریــت کلی انقـلاب است. دوم این که اختیاراتی به رهبری داده شده که در قانون آمده و نمی توانند به خاطر اشتباه هر مسئولی وارد عمل بشوند و حکم رهبـر مثل داور است در مسابقه. داور فقط هدایت می کند و این بازیکنان هستند که باید گُل بزنند و اگر تخـلف کردند داور تذکر می دهـد و  سوم این که اگر رهبر بخواهد کاری بکند باید رشد مردم بالا بیاید و همه بخواهند تغییراتی ایجاد شود و بدانید که قطار انقلاب دارد  می رود. بعضی ها شیشه شکستند، سر بعضی ها را هم شکستند اما انقلاب همچنان به پیش می رود و ما نمی توانیم به خاطر یکی دو  نفر از این قطار پیاده شویم.

 سرهنگ غلامرضایی در پایان برای بصیرت افزایی طلاب کتابهای بازگشت از نیمه راه، سنجه انصاف و دایره المعــارف فتنه و همچنین کانال راه روشن 114 راه را در (ایتا) معرفی کردند و به همه توصیه کردندحتما در جلسات بیشتر شرکـت کند و مطالعـه داشته باشند.

فصلنامهنجدشماره25 زمستان 97