موضوع: "السلام علیک یابقیه ا..."

یاران موعود آخرالزمان

  بتول یونسی

پنجم آذرماه سالروز شکل گیری نیرویی است که حقیقتی دارد شبیه افسانه ها و دست توانایش گره های بزرگی را از کشور گشوده است. اسم بسیج که می آید در اولین نگاه، تمثال شهدای حماسه آفرینی در ذهن ها مجسم می شود که اخلاص و کار برای خدا شاخصه بارز آنها بود. امروز اگر منصفانه نگاه کنیم می بینیم که بسیاری از پیشرفت های کشور مرهون تفکر بسیجی است. بسیجیان بی ادعایی که بدون هیچ چشمداشتی، خالصانه برای خدا کار کردند و در عرصه های گوناگون برای کشور عزت آفرین شدند. شخصیت هایی شبیه شهریاری ها، احمدی روشن ها،تهرانی مقدم ها، فهمیده ها و چمران ها…

بسیج این شجره طیبه ای که به فرمان و درایت حضرت امام(ره) پایه گذاری شد، امروز نوای دلنشینش نه تنها در ایران بلکه در بین ملت های آزادی خواه جهان نیز پیچیده و لرزه بر اندام مستکبران جهانی انداخته است.

اگر بسیج مردمی ملت ایران، پشتوانه ای شد برای پیروزی در دفاع مقدس هشت ساله و بعثی ها را از پای در آورد، امروز در یمن و سوریه و لبنان و عراق نیز، این بسیج مردمی است که جلوی دشمنان تا پای جان ایستاده است و به زودی روزی خواهد رسید که بسیجیان از هر کجای جهان به یاری موعود آخرالزمان می شتابند و حکومت جهانی مستضعفین را برپا می کنند. چرا که به فرموده رهبر انقلاب، پیوند میان بسیجیان عزیز و حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است.

 فصلنامه نجد شماره بیست وچهارم پاییز 97

 

در انتظار يار

دنیا در انتظار تویا مهدی (عج)  مرضیه نوری

آغاز امامت امام زمان(عج) نقطه عطفی است برای تمامی شیعیان و دوستان آن حضرت. آغازی که تمام چشمان ستم دیده و رنج دیده جهان منتظر در حضور قدومش می باشند تا مدینه فاضله ای را ترسیم نمایند و شیعه در دنیا، از بند تمامی بی عدالتی ها، تحقیرها، ستم ها، ظلم ها رهایی یابد، در تمامی ادیان و مذاهب دنیا بشارت بر آمدن منجی آمده و تمامی بشریت با هر زبان هر رنگ، هر قوم و ملیتی در انتظار امدنش هستند تا سرانجام بدی ها را به خوبی ها و زشتی ها را به زیبایی برساند انتهایی روشن برای تمامی تاریکی­های دنیا هزاران سال از غیبت آن منجی عدالت    می گذرد و همه در آرزوی وصالش روز را به شب و شب را به روز می رسانند تا در رکابش انتقام تمامی به دم المظلوم های جهان را بگیرند، و انتقام پهلوی شکسته مادرش فاطمه زهرا سلام الله علیها را.

ما همگی به آرزوی ظهورش دستانمان را به سوی آسمان برده و دعای ظهورش را به لب می خوانیم:«اللهم عجل لولیک الفرج»

فصلنامه نجد شماره بیست وچهارم پاییز 97

 

عامل اصلي تاخير در ظهور

نکته اول: ما وقتی می خواهیم درباره ظهور صحبت کنیم، در واقع باید درباره خودمان صحبت کنیم، این خود ما هستیم که به دوران غیبت پایان خواهیم داد. امروز مهمترین موضوع در معارف مهدوی رفع عیوب مدعیان ولایتمداری است.

نکته دوم: مانع اصلی ظهور، مستکبران نیستند، خدا آنها را به حساب نمی آورد: «اِن الباطِلَ کانَ زَهوقاً»

مسأله اصلی، برطرف شدن ضعف های ما مدعیان ولایتمداری است.

نکته سوم: ابراز ولایتمداری «تکی» مانع ظهور را برطرف نمی کند. امام زمان(عج) در توقیع شریف خود تصریح فرمودند: «اگر شیعیان ما جمع شوند و به عهدی که ما به گردن آنها داریم وفا کنند، به سرعت سعادت مشاهده ما نصیبشان می شود» (الاحتجاج، ج2، ص499)

طبق این روایت ولایت پذیری حضرت باید «علی اِجتماع مِن القُلوب» باشد.

 حجه الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان به نقل از کانال تلگرامی Farhang-Mahdaviat

فصلنامه نجد شماره بیست وچهارم پاییز 97

السلام عیک یا بقیة الله

- سلام

- سلام. چه سلامی؟چه علیکی؟ خواهش می کنم برو و دیگر گرد خانه من نچرخ. دوستانم تو را می بینند برای من بد است.

- برای تو بد است؟ فدایت شوم چرا؟ کجا بروم؟ تمام کار و بارم را رها کرده ام و امده ام تا ساعاتی را کنار تو باشم. می خواهی مرا نپذیری؟ من را دیوانه خود کرده ای حال مرا به خانه ات راه نمی دهی؟ من عاشقت هستم. دارم از دوری تو می میرم آخر گناه من چیست؟

- تو؟ تو عاشق من هستی؟ می شود دیگر از این حرف ها نزنی؟ عاشق من هستی آنگاه به صورت فرزند دوستم که مزدش را از تو طلب می کرد و پدرش را هم تازه از دست داده سیلی زدی؟

تو عاشق من هستی آن گاه وقتی یکی از دوستانم به درب

مغازه قصابی ات مراجعه کرد و تقاضای مقدار کمی گوشت نمود با تمسخر به او گفتی با این پول ها که به کسی گوشت نمی دهند و با پولش مقداری چربی و دنبه گوسفند تحویلش دادی و او را ناامید روانه خانه اش کردی؟ تو عاشق من هستی آنگاه نماز صبحت قضا می­شود؟ برو. خواهش می کنم برو، نگذار دشمنان بگویند مهدی عجب دوستانی دارد1!!!

کتاب آن سوی خط، نسرین سادات اسدی

فصلنامه نجد شماره بیست وچهارم پاییز 97