گذر عمر

هرکس را عمر طولانی دهیم در آفرینش دگرگونش می کنیم چرا تعقل نمی کنید. (سوره یس/ آیه 68)

یکی از نعمتهای خداوند عمر با برکت است که همه همیشه خواستار افزون بودن آن هستیم. امام علی فرموده اند: حاصل عمر طولانی، بیماری و فرتوتی است و گفته اند شب و روز در تو کارگرند پس تو نیز در آنها کار کن. آنها از تو می­گیرند پس تو نیز از آنها بگیر و بدانید هر که عمر خود را در راه چیزی که جز آنچه او را نجات می دهد صرف کند مطلوب خود را از دست داده است و بدانید باقیمانده عمر مومن از کبریت احمر گرانبهاتر است پس لحظه لحظه های عمر خود را غنیمت بدارید و برای روزی که دستها خالی است توشه بردارید.

پیامبر خدا که درود خداوند بر ایشان باد فرموده اند ای چهل ساله ها کشته ای هستید که هنگام درویدنش نزدیک شده. پنجاه ساله ها! چه پیش فرستادید و چه پس نهادید؟ شصت ساله ها! به سوی حساب بروید که دیگر عذری ندارید هفتاد ساله ها ! خود را از مردگان شمارید.

با وضو بودن همیشگی- صله رحم کردن- نیکوکاری نمودن- کفش خوب پوشیدن – کم کردن قرض ها- دوری کردن از بدیها- خوش نیت بودن- احترام به والدین نمودن- زود صبحانه خوردن- کمتر زندگی کردن با زنان و زیارت قبر حسین بن علی سید الشهدا علیه السلام از جمله چیزهایی است که باعث افزایش طول عمر می شود.

امام زین العابدین در دعای مکارم اخلاق فرموده اند: خدایا، عمر مرا تا زمانی که صرف طاعت تو شود، دراز گردان و هرگاه عمرم چراگاه شیطان شود جانم را بستان.

فصلنامه نجد شماره14 بهار94

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.