راز قیام ورمز دوام

عاشورا، سقای تشنه کامان عزت است با مشکی پر از اشک بر دوش آزادگی!…
وکربلا، تکیه گاه سینه زنان حق و حسینیه ذاکران عدل. اشک چشمها علقمه عشقهاست و سوز دلها آتش شوق.
شوری که حسین(ع) در دسته دینداران انداخت، شریعت را با شریعه جاری ساخت و هر خانه ای تل زینبیه گشت و در هر چشمی فرات ماتم جریان یافت.
روز عاشورا، تیری که از کمان حرمله رها شد، نازکترین حنجره را درید و تیغی که از پشت دیوار کمین فرود آمد، علم دست های عباس را قلم کرد و اشک مشک را جاری ساخت.
آن روز، حبیب محبوب دلها شد و جان «جون» فدای امام گشت. دل مسلم تسلیم شهادت شد و سند حریت «حر» به امضای آزادگی رسید. کام تشنه ی شبه پیغمبر از دست جدش سیراب گشت. سهمی هم از سهم شهادت قسمت قاسم شد. آن روز، روز تقسیم و یا گزینش نام و ننگ بود.
پروانگان شمع حسین(ع) به عشق سوختن و شعله ور شدن، به قربانگاه آمده بودند، کسانی هم نان ننگ خورده و زاد یزید برده بودند و نمک گیر آل امیه شدند و بر صاحبان اصلی ولایت، تهمت خروج زدند و خون جاری در رگهای دیدن را هدر دانستند و شریح ها، به مباح بودن خون حسین (ع) فتوا دادند و کنار خوان خائنانه یزید، «هل من مزید» گویان، نعش حریت را زیر سم اسبهای قدرت و ریاست،لگد کوب کردند اما در آن طرف جبهه عاشورائیان می خواستند هستی خود را نذر اسلام کنند و وقف امام حسین(ع)، این بود که احسان عادت روزانه گشت، زیارت ترجیع بند ایام سال شد و گریه بهای عشق ورزیدن و دوست داشتن. در عاشورا پیکر دین زیر سم ظلم له شد و ذوالجناح سوگواری الظلیمه الظلیمه گویان فاصله قتلگاه و خیمه گاه را در موج اشک شنا کرد، آن روز فرات سرخ بود و زمان دریای خون و زمین و زمان حال و آینده را به گریه ترجمه کرد و معمار اشک، رواق چشمها را آینه کاری نمود و امروز قطرات خون دیده و دل، زبان بین المللی همه اهل دل است و بر سر در دلمان پرچمی نصب شده که بر آن نوشته اند:
«السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین»
و همچنان کربلا مانـدگار است چون حق پایدار است و محرم و عاشورا همیشه زنده است چون خـون و حماسه در رگهای غیرتمندان الهی همواره جوشان است و چون شهادت جلوه ای از حیات جاوید است و شهدا همیشه زنده اند پس دلیل ماندگاری عاشورا و رمز جاودانگی حسین بن علی(ع) هم همین است.

فصلنامه نجد شماره15 باییز94

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.