بیشتر بدانید...

بادمجان گیاهی یک ساله با میوه هایی به رنگ بنفش وسیاه است.
درباره مصرف آن وخواص دارویی وگیاهی اش در احادیث وکتابهای پزشکی چنین آمده :امام صادق فرمودند : بادمجان برای سودا خوب است وبه صفرا نیز زیان نمی رساند .همچنین ایشان فرموده اند : در فصل خرما چینی ، بادمجان زیاد بخورید زیرا درمان هر دردی است ، فروغ چهره را افزون می کند، رگها را نرم می کند وبه مایع کمر می افزاید .
در روایت دیگر از ایشان آمده است که : برشما باد بادمجان بورانی ، زیرا شفاست وازپیسی ایمن می سازد.
در کتاب طب الصادق نیز درباره خواص بادمجان آمده است که: تخم بادمجان برای سرماخوردگی و زکام و تنگی نفس بسیار مفیداست و پخته ی بادمجان برای طحال و اخلاطی که در آن جمع می شود سودمند است. 2
در کتاب نسخه شفا اثر دکتر صانعی صفحه 67 درباره بادمجان آمده است که اگر شبها بادمجان را پخته و له کنند و روی زگیل ببندند وصبح بشویند و محل آنرا با روغن زیتون چرب کنند زگیل از بین خواهد رفت .
در کتاب قانون در طب صفحه 92 نیز آمده اگر بادمجان با روغن پخته شود روان کننده (ملین) واگر با سرکه همراه شود (بادمجان ترشی ) قابض است .3
در کشور ما ایران بادمجان شهرت فراوان دارد و غذاهای فراوانی ازجمله: خورش بادمجان ، کوکوی بادمجان ، دلمه بادمجان ، میرزا قاسمی ، حلیم بادمجان ، یتیمچه وترشی بادمجان تهیه می کنند وما دراین شماره طرز تهیه ته چین بادمجان را برای شما می آوریم .

1-بحار الانوار ج66
2- طب الصادق ص 123
3-خواص سبزی های خوراکی ص45
فصلنامه ‌نجد ، شماره یازدهم، بهار 93

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.