موضوع: "نکات خانه داری"

نکات خانه داری

v در بسیاری از غذاها به جای رب گوجه فرنگی می توان از گوجه فرنگی رنده شده استفاده کنید، طعم غذاها خوشمزه تر و خوشرنگ تر می شود.
v برای خوشمزه تر شدن عدس پلو یک عدد هویج را رنده ریز کنید و در کمی روغن تفت دهید و بگذارید همراه عدس بپزد.
v برای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی هنگام تفت دادن گوشت کمی رب گوجه را نیز به آن اضافه کنید و در روغن بچرخانید.
v موز میوه ای است که نمی توانید برای مدت طولانی نگه دارید ولی برای اینکه بهتر بماند می توانید موز را در کاغذ آلومینیومی بپیچید و در یخچال بگذارید.
v برای نگهداری کیوی، آنها را در پاکت کاغذی بپیچید و در یخچال بگذارید. اگرکیوی های شما کال و سفت است در دمای معمولی آشپزخانه یا اتاق بگذارید تا به مرور برسند.
v دانه¬های ذرت را باید همیشه در فریزر نگهداری کنید به این ترتیب نه تنها تازه می¬ماند بلکه انجماد از چروکیده شدن آن جلوگیری
خواهد کرد.
v اضافه کردن یک قاشق غذاخوری سس مایونز به جوجه کباب می تواند هم طعم جوجه را دلپذیر کند و هم بافت
آن را نرم تر کند*.

* جام نیوز ، آکا ایران ، نکته های خانه داری

فصلنامه نجدشماره15 پاییز94

نکات خانه داری

v برای بدست آوردن یخ پاک و تمیز آب را اول بجوشانید.
v برای جلوگیری از ریزش اشک هنگام پوست کندن پیاز، آدامس بجوید.
v برای امتحان تازه بودن ماهی آن را در یک کاسه آب سرد بگذارید در صورتی که ماهی شناور شود تازه است.
v برای امتحان تازگی تخم مرغ آن را در آب بگذارید اگر به صورت افقی قرار گرفت تازه است اگر به صورت کج قرار گرفت 3-4 روزه است اگر عمودی قرار گرفت 10 روزه است و اگر شناور شد کهنه است.
v اگر چند برگ کاهو اضافه آمده و به اندازه ای نیست که بتوان با آن سالاد درست کرد می توانید که آن را خرد کنید و به کوکوسبزی بیفزایید و یا برای ته دیگ مانند نان کف قابلمه قرار دهید بسیار خوشمزه است.
v اگر مقداری از نان سفید اضافه آمده و مصرف نمی شود چاره این است که آنها را در فر یا توستر برشته کنید و به سوپ بیفزایید در انتها سوپ را در مخلوط کن بریزید و سپس سرو کنید.
v اگر می خواهید شیربرنج شما خوشمزه تر شود برنج را با شیر خیس کنید.
v اگر به هر دلیلی برنج خشک شما بو گرفت برنج را روی یک سطح پهن کنید البته حتماً در سایه باشد زیرا اگر برنج را جلوی نور آفتاب قرار دهید باعث خرد شدن برنج می شود و وقتی داخل آب جوش بریزید از هم پاشیده می شود.

* جام نیوز ، آکا ایران ، نکته های خانه داری

فصلنامه نجد شماره15 پاییز94