ویژگی های خانواده خوشبخت

انسان اصالتاً موجودی است اجتماعی و نخستین بستر فعالیت یافتن این ویژگی برترین مخلوق الهی به طور قطع کانون مقدس خانواده است. خانواده، اولین، مهمترین و پر برکت ترین نهاد اجتماعی در تاریخ و فرهنگ و تمدن انسانی است. خانواده، کانونی است که باید برای حفظ حرمت و کرامت انسان و تأمین سلامت جسمانی و روانی و رشد معنوی او استحکام یابد. قوام خانواده به منظور تداوم، انسجام جامعه و تأمین محیطی سالم برای زیستن انسان هاضرورتی انکار ناپذیر است.
از دیدگاه اسلام برای پیمودن نردبان صعود و رسیدن به کمال انسانی، ازدواج و تشکیل خانواده جایگاه ویژه ای دارد. در محیط و کانون خانواده ای که بر اساس معیارهای اسلامی و انسانی تشکیل شده است. آسایش تن و آرامش جان و روان انسان تأمین می شود و با تحقق صفا، صمیمیت، همدلی و هماهنگی زنگارهای پریشانی و ناامیدی، خستگی روحی و جسمی زدوده می شود و همسران می توانند با سازگاری در محیطی نورانی و معنوی، مراتب سعادت را یکی پس از دیگری بپیمایند.
خداوند در سوره روم آیه 21 می فرمایند: از نشانه های او اینکه همسرانی از جنس خودتان بر شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید و در میانتان مودّت و رحمت قرار داد.
پس اولین معیار سعادتمندی همسران، احساسی است که از آرامش روان و شکوفایی وجود دارد

مهمترین آثار و فواید ازدواج:
1. نجات از سرگردانی و بی پناهی
2. تکامل اجتماعی
3. ارضای غریزه جنسی
4. تداوم نسل
ویژگی های یک خانواده خوشبخت
شاید شما هم در پی یافتن خانواده ای سعادتمند بوده اید و آرزو داشته اید جزو آنها باشید. اکنون دلائل خوشبختی و سعادت خانواده را بیان می کنیم با امید به اینکه جامعه ای خوشبخت داشته باشیم.

صفحات: 1·

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.