هفته پژوهش گرامی باد

هفته پژوهش، نماد راهی روشن برای دستیابی به حق و حقیقت است و پژوهش در علوم دینی هم فضیلت است و هم ضرورت زیرا بینش آفرین و دانش افزاست، داشتن روحیه پژوهش به همه طالبان علوم سفارش شده زیرا روحیه پژوهش یعنی انگیزه های درونی داشتن و از سر رغبت و اشتیاق پژوهیدن و یک پژوهشگر پرنده ای سبکبال است که از لایه های ابرگرفته آسمان دانش می گذرد و خود را به اوج دانایی و معرفت می رساند و با فداکاری سرمایه عمر خویش را صرف دانایی خود و بشریت می کند.
از امیرمومنان علی علیه السلام روایت است که هر تلاشی که در آن تحقیق و حقیقت جویی نیست بهره ای ندارد. «معجم الفاظ غرر الحکم، ص249» امام خمینی رحمه الله نیز فرموده اند: کوشش نمایید که هر روز بر دقت ها و بحث و نظرها و ابتکار و تحقیق ها افزوده شود و فقه سنتی که ارث سلف صالح است و انحراف از آن سست شدن ارکان تحقیق و تدقیق است محفوظ بماند و تحقیقات بر تحقیقات افزوده گردد. «صحیفه امام، ج21، ص393»
مقام معظم رهبری درباره پژوهش بیان داشته اند که کار علمی و کار فکری و کار پژوهشی هم یک بخش از معنویات است و پیشرفت و عزت کشور در گرو تلاش در زمینه علم و پژوهش می باشد و پژوهش و تحقیق در نظام های آموزش دنیا رکن اساسی و مایه بقای آن است و شاخص رشد و یا عقب ماندگی هر مجموعه آموزشی و تحقیقی، به چگونگی و جایگاه پژوهش آن بر می گردد از این رو برای تحول و پیشرفت در حوزه، باید به نظام پژوهشی آن عنایت ویژه شود*
با امید به روزی که مقوله تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه جایگاه خود را بیابند و از طریق تحقیقات بتوانیم راه های بهتر و مفیدتر برای هدایت و جذب بیشتر مردم به سوی دین داشته باشیم.

* دیدار نخبگان 14/7/89- دیدار استادان دانشگاه 9/7/86- دیدار با فضلا و نخبگان حوزه علمیه قم 14/9/74

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.