شهرضا و بزرگان

حجه الاسلام و المسلمین شیخ حسن عرفان از سخنرانان معروف کشور و استاد حوزه علمیه قم که در رشته های معانی و بیان و بدیع صاحب نظر و دارای آثار ارزشمندی بودند. در سال 1336 در خانواده ای مذهبی در شهرضا چشم به دنیا گشود. پدرش یک خیاط مذهبی و مادرش سیده ای از تبار سادات طبائیان (طباطبائی). شش کلاس ابتدائی را در مدرسه خیام شهرضا به پایان رساند و سپس به حسینیه سادات این شهر رفت تا دروس دینی را بیاموزد. در محضر حجج الاسلام حاج سید محمدعلی طبائیان (طباطبائی)، زارعان، محمدحسین رهایی، حاج شیخ علی تاکی و… زانوزده و سپس در اصفهان از استادانی چون حاج آقا حسن امامی و آقای فقیهی و آقای ابراهیمی بهره گرفت و سپس به قم رفت و از فروغ علم گسترانی چون حضرات اعلام طالقانی، تهرانی، خسروشاهی، پیشوای تهرانی، زاهدی اعتمادی، کریمی جهرمی، ابطحی، آیت اله شیخ جواد تبریزی و آیت اله اسماعیل پور استفاده برد و سالیانی چند ادبیات فارسی، حاشیه، لمعه، معالم، مکاسب، مغنی را در مدارس رسالت کرمانی ها، رضویه، حقانی و موسسه امام خمینی در قم باز گفت و چندین پایان نامه را مشاوره یا استاد راهنما بود و به کشورهای عربستان، عراق سوریه، سوئد و امارات سفرهای زیارتی، تحقیقی و تبلیغی داشت.

از جمله آثار تألیفی ایشان: کتاب کرانه ها، شرح جواهر البلاغه، شرح و ترجمه تهذیب البلاغه، پژوهشی در اعجاز قرآن، خاطر و خاطره­ها، پدر و مادر در فرهنگ اسلامی، آرمان غدیر از دیدگاه امیرالمومنین، آفت ها و لطافت های جنسی و فرهنگ غلطهای رایج می باشد.

ایشان در تاریخ 14 شهریور 97 در هنگام سخنرانی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

فصلنامه نجد شماره بیست وچهارم پاییز 97

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.