آشبزی - شامی هویج

شامی هویج
  مواد لازم:
گوشت چرخ کرده 400 گرم …هویج رنده شده 250 گرم…تخم مرغ 3 عدد …..سرکه یک دوم پیمانه
پیاز رنده شده 1 عدد متوسط ……..رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری….آردنخودچی 3 قاشق غذاخوری
شکر 2 قاشق غذاخوری………….نمک، فلفل، زردچوبه، روغن به میزان لازم
روش پخت :
پیاز و هویج رنده شده را داخل ظرفی می ریزیم و گوشت را اضافه می کنیم. زردچوبه، فلفل، نمک را به همراه 3 قاشق آرنخودچی اضافه کرده و 2 عدد تخم مرغ ها را به مواد می افزاییم اگر مواد شل بود تخم مرغ سوم را نیز اضافه می کنیم و مواد را خوب ورز می دهیم. ماهیتابه را روی حرارت گذاشته و روغن را داخل آن می ریزیم سپس مقداری از مواد را به صورت کتلت بر می داریم در دست شکل می دهیم و وسط آن را حفره کوچکی ایجاد می کنیم و داخل روغن کاملاً داغ شده می گذاریم ضخامت شامی باید 1 سانت باشد، طرف دیگر را هم سرخ می کنیم تا هر دو طرف کاملاً طلایی شود.
تهیه سس شامی:
ظرفی را روی حرارت می گذاریم تا داغ شود سپس مقداری روغن داخل آن ریخته و رب را داخل روغن تفت می دهیم بعد شکر را اضافه می کنیم و مهلت می دهیم تا کاملاً حل شود سپس سرکه را اضافه می کنیم تا سس رقیقی بدست آوریم و این مواد را روی شامی های آماده شده می ریزیم. در نوع سنتی این شامی، یک قاشق چای خوری رب انار و یک قاشق غذاخوری پیاز داغ هم به مواد سس اضافه می کنند که خیلی خوشمزه تر می شود. شما هم امتحان کنید.

فصلنامه نجد شماره15 باییز94

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.