موضوع: "سرمقاله«اقتصاد مقاومتي»"

اقتصاد مقاومتي

سرمقاله از سردبير          محاصره و تحریم از دیرباز از طرف دشمنان وجود داشته حال چه محاصره نظامی چه فرهنگی و چه اقتصادی و تحریم یک ابزار سیاست خارجی است که توسط یک یا چند بازیگر بین المللی به عنوان مجری تحریم علیه یک یا چند کشور با هدف مجازات آنها یا محروم ساختن آنها از انجام برخی مبادلات یا وادار ساختن آنها به پذیرش هنجارهایی معین از دید مجریان تحریم اعمال می شود. در آیه های متعدد قرآن به اهداف دشمنان از تحریم اشاره شده از جمله آیه 120 سوره بقره یا 7 سوره منافقون یا 75 سوره نساء.

امروزه هدف دشمن جمهوری اسلامی از تحریم اقتصادی محدود کردن تجارت و سرمایه گذاری ایران و وادار ساختن به تغییر نظام و سیاست است و همچنان که طبق آیه 5 سوره نساء اقتصاد مایه قوام اجتماع و ستون اصلی اجتماع است. اگر امنیت غذایی و آسایش مردم فراهم نشود ملت رو به نابودی می­رود و هدف دشمن هم همین است که با نابودی اقتصادی نه ملتی باقی بماند و نه نظام سیاسی.

اما ما ملت بر اساس آیات قرآن که توصیه به صبر و استقامت و توکل بر خدا را میدهد (سوره احزاب، آیات 9 تا 23 و آیه 28 سوره توبه) و همچنین سخنان رهبر بزرگوار کشور امام خامنه ای که فرمودند: اقتصاد مقاومتی علاج همه مشکلات کشور است و باید عمیقاً باور کنیم مشکلات اقتصادی با تکیه بر ظرفیت های فراوان داخل کشور قابل حل است و با اقتصاد دانش بنیان، توجه به جوانان کارآفرین در رسانه ها، تقویت تولید داخل، اهمیت فراوان به کالای ایرانی و خودداری مطلق همه دستگاه ها از خرید محصولات غیرایرانی و از همه مهمتر با استمداد از خداوند متعال بدون تردید توانایی غلبه بر همه مشکلات اقتصادی را خواهیم داشت و طبق گفته رهبر عزیز که فرمودند: ایستادگی شما ملت و نترسیدن از تشر دشمن تحریم های گذشته را هم با شکست مواجه کرد امروز نیز مقاومت   می کنیم.

فصلنامه نجد شماره بیست وچهارم پاییز 97