تقدم آرامش برآسایش

آرامش هدیه ای آسمانی و روحانی است که در آشیانه قلب جای می گیرد ولی آسایش نعمتی است زمینی که مربوط به جسم است، اولی روح نواز است و دومی جسم نواز، یکی ارمغان معنویت است و دیگری سوغات مادیت، یکی ماندگار و پایدار است ودیگری موقت و ناپایدار، یکی ریشه در درون دارد و دیگری ریشه در برون. قرآن کریم پس از بیان قانون زوجیت بین انسانها، عنوان می کند که ثمره این پیوند سکونت و آرامش است.

«سوره روم، آیه 21» به همین دلیل، اصل اولیه و حاکم و قابل احترام در نظام خانوادگی باید اصل حاکمیت آرامش باشد و در صورتی که انسان مطالبه آسایش می کند، بداند آسایشی مطلوب است که در پی آن آرامش باشد، چرا که آسایش بدون آرامش ارزشی ندارد و بسیاری از خواسته ها، ایده ها، اختلافات و حتی اهداف کوچک و بزرگ با توجه به این اصل دستخوش تغییر و تحول قرار می گیرد و چه بسیار خانواده های آرام و خوشبختی که به خاطر رسیدن به آسایش و رفاه بیشتر، خود را در دریای پر تلاطم ناامنی و ناآرامی ­فرو برده ­اند، چه ­بسیار خواسته­ های محدود رفاه طلبانه ای کـه روح آرام و متانت زندگانی را به­ یغما برده است و چه بسیار مشاجرات و اختلافات خانوادگی ظاهری و منفی که تنها به خاطر تحصیل آسایش بیشتر روی داده است.

آرامش و خوشبختی با فقر، تنهایی، هجرت، گرسنگی، بی خانمانی و حتی با تحمل بداخلاقی سازگار است، یعنی یک خانواده می تواند

در اوج فقر با کمال آرامش و در اوج خوشبختی زندگی کند و در طرف مقابل چه بسیار خانواده هایی که در ثروتی کلان و خوشی وافری غوطه ورند و بهترین امکانات، تفریحات و خوشی ها برای آنها فراهم است اما روح هایی پریشان و ناآرام دارند. پس باید مراقب بود امنیت و آرامش خود را فدای رفاه و آسایش ظاهری نکنیم.

فصلنامه نجد شماره23بهار97

 

  • 5 stars
    نظر از: مستاجر خدا:)
    1397/05/09 @ 01:36:40 ب.ظ

    مستاجر خدا:) [عضو] 

    ممنون مطلب مفیدی بود
    http://blogroga.kowsarblog.ir/
    خوشحال میشم به وبلاگم سربزنید

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.