موضوع: "ولی خدا علی علیه السلام"

ولی خدا علی علیه السلام

شکر خدای را که به وجود علی بن ابیطالب(ع) بر ملائکه مباهات کرد، صلوات و درود خدا بر خاتم پیامبران(ص) که به ولایت علی(ع) به خدا تقرب جست و سلام و تحیت حق بر امیرمومنان، پیشوای روسپیدان، پناه بی پناهان، امید ناامیدان، دوای دردمندان، قوت محرومان، یار ستمدیدگان، دشمن ستمکاران، مقتدای عارفان، توشه سالکان، چراغ گمراهان، باطن قرآن، سنبل عابدان، حقیقت انسان، سید مظلومان، محبوب سیده نساء عالمیان حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام که نامشان رمز آفرینش و وجود نازنین شان علت بقای هستی و ولایت و محبت شان امانتی که آسمان ها و زمین و کوه ها نتوانستند تحملش کنند و خداوند منان این گنج گران را در دل موالیان و محبانش به ودیعت سپرد.

دختربچه شیعه دوم ابتدایی در برابر مدیر سُنی مذهب خود گفت کلاس ما 24 نفر هست معلم ما وقتی می خواهد از کلاس بیرون برود به من می گوید: خانم محمدی شما مبصر کلاس باش تا نظم کلاس به هم نخورد و به بچه ها هم می گوید. بچه ها همگی به حرف مبصر گوش دهید تا من برگردم. حالا شما می گویید: پیامبر (ص) از دنیا رفتند ولی کسی را به عنوان جانشین خود انتخاب نکردند آیا پیامبر(ص) به اندازه معلم ما بَلَد نبودند که یک مبصر و جانشین بعد از خودشان تعیین کنند که نظم جامعه اسلامی بهم نریزد؟!
مدیر اهل سنت به دختربچه گفت برو فردا با ولی ات بیا مدرسه کارش دارم. او رفت و فردا با دوستش آمد، مدیر گفت: پس چرا ولی ات را نیاوردی؟ او جواب داد این ولی منه! مدیر عصبانی شد و گفت منظور من سرپرست توست یعنی پدر یا مادرت آن وقت تو رفتی و دوستت را آوردی؟! دختر بچه گفت شما می گویید ولی یعنی سرپرست اما وقتی پیامبر(ص) گفته اند علی ولی شماست شما می گویید معنی ولی می شود دوست!!!
در جواب این بچه شیعه تمام کارشناسان شبکه های وهابی جوابی جز سکوت نداشتند.
خدایا به همه ما توفیق ده تاکودکانی تربیت کنیم تا مدافعان واقعی اهل بیت و شیعیان آگاه و فهمیده مولا علی(ع) باشند.

فصلنامه نجد شماره15 باییز94