موضوع: "وصیتنامه شهدای روحانی"

وصیتنامه شهید خراسانی

حجه الاسلام و الملسمین شهید ابوالفضل خراسانی:
عزیزان امروز ما ملت ایران امانت بزرگی را دارا می باشیم که این امانت از خداوند متعال و با فداکاری و جانبازی هزاران شهید و معلول به دست ما رسیده، امانتی که 1400 سال برای تحقق آن، اولیا و مقربین خداوند تلاش و جهاد کردند، امانتی که علما و فقهای بزرگی به خاطرش بر سردار رفتند و یا توسط دژخیمان شکنجه شدند یا به گونه ای شهید شدند. عزیزانم! امروز جمهوری اسلامی امانتی است که به ما سپرده شده پس سعی کنیم این امانت را که اسلام می باشد خوب نگهداری کنیم.

وصیتنامه شهید ردانی پور

حجه الاسلام و الملسمین شهید مصطفی ردانی پور:
سپاس خداوندی را که انوار جلال او از افق عقول بندگانش تابان است، خدایی که دوستان خود را از دلبستگی به دنیای فریبا رهانید و به شادی های گوناگون رسانید. در نزد مومنان و شهیدان سروری می بینی که مخصوص دل های گرویده به عالم جاوید است و اثر ترسی مشاهده می کنی که از خطرهای ملاقات حق حاصل آید. اسلام منهای روحانیت، اسلام نیست. این سد دشمن شکن را نگذارید بشکند و این حربه عظیم را از شما نگیرند و در نتیجه، اسلام وارونه را به مردمتان عرضه نکنند. بدون روحانیت کاری از پیش نمی رود. تنها راه سعادت و رسیدن به کمال، بندگی خداست و بندگی او در اطاعت از اوامر و ترک نواهی او می باشد. همه دستورهای اسلام در دو جمله خلاصه می گردد: فرمانبرداری از خدا و نافرمانی از شیطان.
دوستان عزیز! تنها راه رسیدن به سعادت ترک محرمات و انجام واجبات است راه قرب به خدا همین است و بس دست یکدیگر را بگیرید و راه شهدا را که همان راه رسیدن به خدای متعال است ادامه دهید.

فصلنامه نجد شماره15 پاییز94