موضوعات: "فانوس راه" یا "وصیتنامه شهدای روحانی"

وصیتنامه شهید خراسانی

حجه الاسلام و الملسمین شهید ابوالفضل خراسانی:
عزیزان امروز ما ملت ایران امانت بزرگی را دارا می باشیم که این امانت از خداوند متعال و با فداکاری و جانبازی هزاران شهید و معلول به دست ما رسیده، امانتی که 1400 سال برای تحقق آن، اولیا و مقربین خداوند تلاش و جهاد کردند، امانتی که علما و فقهای بزرگی به خاطرش بر سردار رفتند و یا توسط دژخیمان شکنجه شدند یا به گونه ای شهید شدند. عزیزانم! امروز جمهوری اسلامی امانتی است که به ما سپرده شده پس سعی کنیم این امانت را که اسلام می باشد خوب نگهداری کنیم.

وصیتنامه شهید ردانی پور

حجه الاسلام و الملسمین شهید مصطفی ردانی پور:
سپاس خداوندی را که انوار جلال او از افق عقول بندگانش تابان است، خدایی که دوستان خود را از دلبستگی به دنیای فریبا رهانید و به شادی های گوناگون رسانید. در نزد مومنان و شهیدان سروری می بینی که مخصوص دل های گرویده به عالم جاوید است و اثر ترسی مشاهده می کنی که از خطرهای ملاقات حق حاصل آید. اسلام منهای روحانیت، اسلام نیست. این سد دشمن شکن را نگذارید بشکند و این حربه عظیم را از شما نگیرند و در نتیجه، اسلام وارونه را به مردمتان عرضه نکنند. بدون روحانیت کاری از پیش نمی رود. تنها راه سعادت و رسیدن به کمال، بندگی خداست و بندگی او در اطاعت از اوامر و ترک نواهی او می باشد. همه دستورهای اسلام در دو جمله خلاصه می گردد: فرمانبرداری از خدا و نافرمانی از شیطان.
دوستان عزیز! تنها راه رسیدن به سعادت ترک محرمات و انجام واجبات است راه قرب به خدا همین است و بس دست یکدیگر را بگیرید و راه شهدا را که همان راه رسیدن به خدای متعال است ادامه دهید.

فصلنامه نجد شماره15 پاییز94

وصیتنامه شهدای روحانی

حجه الاسلام و المسلمین شهید میثمی:
بکوشید با تقوای الهی از منبع اهل بیت علیهم السلام بهره مند شوید. نکند خدای ناکرده در دسته بندی ها و جبهه بندی های مذهبی بیفتید که معنویت روحانیت از شما گرفته می شود که ناگهان می بینید از روحانیت به جز لباسش برایتان نمانده، به این طرف و آن طرف ننگرید فقط به نائب امام زمان تان نگاه کنید تا فریب نخورید. در گرداب غیبت ها و تهمت ها نیفتید؛ خدا گواه است که این بدگویی ها ایمان را می خورد و انسان را از روحانیت خارج می کند، لذت مناجات با خدا را از بین می برد.
حجه الاسلام و الملسمین شهید اکبر اصغری:
ای خواهران! راهنمایی دارید که بهترین زنان و خیرالنساء است. شما رهبری دارید مبارز و شیردل و شجاع اما در عین حال محجبه کامله است او فاطمه زهرا سلام الله علیها است. اوست که به شما رهنمود می دهد. ای زن ها! تقوا داشته باشید، زندگی ایشان را مطالعه کنید و پند بگیرید. خواهران شما هستید که می توانید جامعه را به سوی الهی سیر دهید و شما هستید که می توانید حزب اللهی تحویل جامعه دهید، شما هستید که می توانید امید شیاطین را به ناامیدی مبدل سازید شما بیشتر از این ارزش داری که طعمه یک مرد که خسرالدنیا و الاخره است شوید.

فصلنامه نجد شماره 15 باییز94

فانوس

قمستهایی از وصیتنامه تعدادی از شهدای فرهنگی شهرضا

شهید
محمدابراهیم همت     تولد: شهرضا 1334     شهادت : جزیره مجنون 1362
وصیت نامه: امام مظهر صفا، پاکی و خلوص و دریایی از معرفت است. فرامین او را موبه مو اجرا کنید تا خداوند از شما راضی باشد. زیرا او ولی فقیه است و در نزد خدا ارزش والایی دارد. ملت ما، ملت معجزه گر قرآن است. سفارشم به ملت، تداوم بخشیدن به راه شهیدان و استعانت به درگاه خداوند است. تا این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی (عج) وصل نماید و در این تلاش پیگیر مسلماً نصر خدا شامل حال مومنین است.

شهید
سیروس جهانمردی    تولد: دهاقان 1337       شهادت: شلمچه 1365
وصیت نامه: خدایا اقرار به گناه در برابر عملی است ناگوار. چون خود از همه چیز باخبری و در پیش تو هیچ چیز پنهان نمانده است. از تو ای خدای مهربان طلب مغفرت و گذشت را دارم و از این که نتوانستم بنده ای پرهیزکار و درستکار باشم، شرمسارم و اگر از در عدل با من در آیی، چیزی ندارم. اما تو را سوگند می دهم از در رحمت و مغفرت با من در آیی.

شهید
حسن مصدق    تولد: شهرضا 1331              شهادت : بیت المقدس 1361
وصیت نامه: امیدوارم برادران و خواهران عزیزم و تمام دوستان و آشنایان تا آخرین قطره خون از انقلاب اسلامی و رهبر کبیر انقلاب پشتیبانی کنند چون که این انقلاب یک انقلاب الهی است و خدانگهدار آن است. از تمام فرهنگیان عزیزم می خواهم تداوم بخش راه انقلاب باشند و در نماز- این سنگر الهی- بیشتر شرکت کنند.

شهید
عبدالعلی مطهر    تولد: شهرضا 1334           شهادت: شلمچه 1365
وصیت نامه: از شما می خواهم که تکلیف خود را فراموش نکنید و در خط مستقیم رهبری باشید و فرصت ها را از دست ندهید تا مبادا انقلاب به دست نامحرمان بیفتد.
شهید
اصغر یاوری        تولد: شهرضا 1337         شهادت: عملیات فتح المبین
وصیت نامه: از غرور و حس خودخواهی بپرهیزید که از ابواب شیطان است و هوای نفس که شما را آسیب پذیر و خوار می گرداند. بیشتر بر ایمان خود تکیه داشته باشید- که به حمداله دارید- زیرا اسلحه ای است که به غنیمت گرفته نمی شود. پیرو بلامنازع و بلاشک امام امت خمینی بت شکن باشید.

فصلنامه نجد شماره15باییز94

فانوس راه

خدایا !
پرواز را به ما بیاموز تا مرغ دست آموز نشویم. از نور خویش آتش در ما بیفروز تا در سرمای بی خبری نمانیم.
خون شهیدان را در تن ما جاری گردان تا به ماندن خو نکنیم و دست آن شهیدان را بر پیکرمان آویز تا مشت خونین شان را برافراشته داریم.
خدایا ! چشمی عطا کن تا برای تو بگرید، دستی عطا کن تا دامانی جز تو نگیرد ، پایی عطا کن که جز راه تو نرود و جانی عطا کن که برای تو برود.

(شهید مهدی رجب بیگی)

فصلنامه نجد شماره 15 باییز94