موضوع: "توسل در شروع ترم جدید"

شروع ترم جدید و توسل

 

به نام خدایی که در کنار تنهایی ام جاری است، خدایی که فرمود: «ان الله یحول بین المرء و قلبه» (انفال/ آیه24)، خداوند مهرگستری که از من به من نزدیکتر است و لحظه ای از من غافل نیست بلکه این منم که از او غافلم و فاصله گرفته ام. نزدیک شدن به خدا، غرق شدن در همه خوبیهاست. اما چگونه؟

مرا توان امر به این مهمی نیست مگر اینکه دست به دامان نزدیک شدگان به خدا گیرم شاید مرا بهره ای باشد و اکنون چه کسی از حجتش نزدیکتر به خدا هست، پس باید به او نزدیک شد و برای نزدیکی به ارباب چه راهی بهتر از خدمتگزاری و سربازی. و امروز شروع دیگریست.
روزگارانی دراز در دل آوای (یا لیتنا کنّا معک) زمزمه می کردیم برای زمانی که ثارالله ندای (هل من ناصر ینصرنی) سر داد و امروز دردناک است و مشقت بار، ندیدن ارباب و شاعر چه زیبا سروده که:
اینهمه آب که جاری است نه اقیانوس است                        عرق شرم زمین است که سرباز کم است
سرخوش شود دلم اگر یار، راه قرب برایم باز کند و جواب به لبیک هل من ناصر ینصرنی را با وارد کردن اسمم در لیست سربازانش اجابت کند. امیدم به اجابت به دل سوخته، قلب شکسته، خاطر آزرده از آنچه همه می بینیم و می شنویم است و چه بدبختم من که وقتی اراده ذکر فراقش می کنم حتی کلمات و الفاظ از دستم می گریزند گویی این بار بر دوششان سنگینی می کند. امروز دلم را به نوای نقاره های ضامن آهو سپردم، شاید کبوتر حرم شود. شاید رئوفی ثامن الحجج چتر حمایتی شود بر سرم تا در این راه از باران گوشه کنایه ها، نیش خنده ها،… مصون باشم. عزم را جزم کرده ام اگر خدا بخواهد به پنجره فولاد رضا علیه السلام گره حاجت زدم که ثابت قدم باشم.
مرا ترسی نیست که چادرم، پوششم، مرامم و رفتارم در تیررس تیر نادانی کوته فکران قرار گیرد. اصلاً مگر نه اینکه همیشه نوش با نیشی همراه است و باورم این است هر نیشی در این راه شیرین است که هرچه از دوست رسد نیکوست؛ پس دست التماس به آستانش دراز می کنم که خدایا کمکم کن که آن گونه¬ای باشم که طبق حدیث «کونوا لنا زینا و لا تکونوا لنا شینا»، زینت سروران عالم و امام باشم، مرا ترسی نیست از سختی راه، ترس از خودم دارم، از نفسم، از شیطان.
پس عاجزانه طلب پناه می کنم از آن که پناه بی پناهان است و می¬گویم: «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم و بسم الله الرحمن الرحیم» و توسل میجویم از مولود با برکت باب الحوائج موسی بن جعفرعلی ابن موسی الرضا علیه السلام

فصلنامه نجد شماره15 باییز94