موضوع: "پزشکی"

دارو ودرمان از عارفان

درمان یبوست

در احوالات حاج آقا فخر آمده ایشان به شکر سرخ بسیار علاقه داشتند و می فرمودند خواص ملینی و مسهلی آن در درمان یبوست اعجاز آور است.

درمان اگزما

شیخ حسن علی نخودکی در عالم رویا به شخصی فرمودند برای درمان اگزما سه روز، هر روز دو مثقال برگ عناب جوشانده، بخورید اگزما برطرف می شود.

درمان سرطان ریه

آیت اله سیدمرتضی موحد ابطحی در درمان سرطان ریه فرمودند: روزی سه مثقال تخم خرفه را می کوبید تا مغز آن ظاهر شود سپس آن را در آب جوش شیره می کشید و چند روز ادامه می دهید و مصرف می کنید. مقداری پر هلوی سفید هر روز 7-8 عدد آنها را می جوشانید تا پخته شود همه آنها را با آبهایش مصرف می کنید تا سرطان درمان شود و این به تجربه ثابت شده است.

 فصلنامه نجد شماره14 بهار94

دارو ودرمان از عارفان

از آیت اله حسن زاده نقل شده است که فرمودند: ابن سینا در کتاب قانون می نویسد: یخ را در آب حل نکنید و بخورید که به اعصاب و مزاج آسیب می رساند و اگر در جوانی طبیعت بدن با او دفاع کند در کهنسالی یخ کار خودش را می کند و دست بردار نیست. چون خواستید آب سرد بنوشید آب را در جوار یخ سرد کنید.

رفع استرس

عارف بزرگوار حاج اقا فخر فرموده اند: بوی گلاب استرس و هیجانات منفی را از بین می برد و کسی  که دچار استرس است مقداری گلاب بر بالش خود بریزد تا استرس ها و اختلالات عصبی اش برطرف شود.

 

تقویت حافظه

 

سیدعبدالرسول شریعتمداری جهرمی از علمای بزرگوار این زمان فرموده ا ند برای تقویت حافظه خوردن دائمی هلیله سیاه به همراه عسل و زنجبیل خواص حیرت انگیزی در تقویت حافظه دارد همچنین ایشان خوردن مویز را هم برای حافظه سفارش می نمودند.

 

زانو درد

از آیت اله بهجت نقل شده که ایشان در پاسخ شخصی که از درد زانو شکایت داشت فرمودند: روغن دنبه را با زنجبیل بر روی زانو بگذارید تا درد بهبود یابد

فصلنامه نجد شماره14 بهار 94