موضوع: "برتر ازکیمیا"

برتر از کیمیا

دستورالعمل آیت اله شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی به امام خمینی (ره)

… فرزند آیت اله شبیری زنجانی از زبان پدر بزرگوارشان اینگونه نقل می کند که در سفری  که امام خمینی (ره) و پدرم برای زیارت به مشهد مقدس رفته بودند امام خمینی در صحن حرم امام رضا«ع» با سالک الی الله حاج حسنعلی نخودکی مواجه می شوند. امام خمینی که در آن زمان شاید در حدود سی الی چهل سال بیشتر نداشتند وقت را غنیمت شمرده و به ایشان می گویند من با شما سخنی دارم. شیخ حسنعلی نخودکی می گویند من در حال انجام اعمال هستم در بقعه حر عاملی (ره) بمانید من  خودم پیش شما می­آیم بعد از مدتی می­آیند و می­گویند چکار دارید؟ امام (ره) خطاب به ایشان می­گویند  اگر (علم) کیمیا دارید به ما هم بدهید؟

شیخ حسنعلی نخودکی انکار به داشتن علم (کیمیا) نکردند بلکه به امام (ره) فرمودند: اگر ما کیمیا به شما بدهیم وشما تمام کوه و در و دشت را طلا کردید آیا قول می دهید که به جا استفاده کنید و آن را حفظ کنید و در هر جایی بکار نبرید؟

امام خمینی (ره) به صراحت به ایشان گفتند نه نمی توانم چنین قولی به شما بدهم. شیخ حسنعلی فرمودند حالا که نمی توانید کیمیا را حفظ کنید من بهتر از کیمیا را به شما یاد می دهم این را که بخوانید از کیمیا برایتان بهتر است.

بعد از نماز های واجب یک بار آیت الکرسی را تا و هو العلی العظیم می خوانی.

بعد تسبیحات حضرت زهرا«س» را می گویی.

سپس سه بار سوره توحید را می خوانی.

بعد سه بار صلوات بر محمد و آل محمد«ص» می فرستی.

و در آخر سه بار آیه 2 و 3 سوره طلاق «و من یتق الله… شیء قدرا» را می گویی*.

عمل کردن به این دستورالعمل شیخ به تجربه ثابت شده است که واقعاً از کیمیا برتر و قضاء حوائج بسیار در آن است.

* کتاب زمزم عرفان، محمد ری شهری

مجله پاسدار اسلام، مصاحبه حجه الاسلام رحیمیان با آیت اله شبیری زنجانی

 فصلنامه نجد شماره14 بهار 94