موضوع: "شهرضا وبزرگان"

شهرضا وبزرگان

در ادامه معرفی بزرگان شهرمان در این شماره به معرفی استاد اخلاق برجسته شهر، جانباز فاجعه 7 تیر و پدر شهید آیت اله شیخ قدرت اله نجفی می پردازیم. ایشان در تاریخ 1/4/1319 شمسی مطابق با 15 جمادی الاول 1359 هـ.ق در شهرستان شهرضا (قمشه) متولد شدند. ایشان در حال حاضر ضمن وعظ، ارشاد و خطابه در شهرضا به تدریس در حوزه و دانشگاه مشغول می باشند. طبق گفته استاد و معرفی ای که در رادیو معارف داشتند ایشان از کودکی علاقه زیاد به روحانیون داشتند و به تحصیل در حوزه مشغول شدند و از سن 17 سالگی وارد حوزه علمیه قم شده و در درس اساتید و علمای بزرگ همچون آیت اله ستوده، اعتمادی، سلطانی، شهید مطهری تلمذ نمودند و اساتید حکمت و عرفان ایشان علامه طباطبایی، شهید مطهری، آیت اله حسن زاده آملی و جوادی آملی بودند.

از جمله سوابق فرهنگی ایشان قبل و بعد از انقلاب اسلامی به این شرح است: قبل از پیروی انقلاب اسلامی، شرکت در تحصن ها و تظاهرات علما و مردم شهر، افشای جنایات ستم شاهی در منبرها و ممنوع المنبر شدن در شهرضا بدلیل فعالیتهای سیاسی و انقلابی و بعد از انقلاب ایشان نماینده دوره اول و پنجم مجلس بودند و در تدوین ماهنامه های متعدد اخلاقی- عقیدتی و سیاسی فعال بودند. تدوین 755 مقاله در روزنامه رسالت در سالهای 72 تا 75 که در کتابی با عنوان «قطره ای از دریای معارف» در دو جلد

در سال 88 توسط انتشارات حوزه به چاپ رسیده از جمله فعالیتهای استاد بزرگوار می باشد.

مجموعه سخنرانی های ایشان در برنامه «مکارم خوبان» از رادیو معارف در سال های 87 تا 90 پخش شده و اخیراً هم رادیو معارف تمام سخنرانی ها را در قالب 4 سی دی تنظیم و تکثیر نموده است. از دیگر اقدامات و فعالیتهای استاد نوشتن کتاب «با سالکان وادی نور» و «چشمه های سلوک» در چهار موضوع مختلف و «اخلاق نظری» برای طلاب سطوح مقدماتی حوزه    می باشد.

جهت آشنایی بیشتر با ایشان به رساله مرد فریاد و سکوت و کتاب قطره ای از دریای معارف ج 2 فصل 5 می توان مراجعه کرد. انشاءاله این استاد بزرگوار همیشه سلامت باشند و مردم شهر بتوانند از انفاس عرفانی ایشان در منبرها استفاده ببرند.

* پایگاه اندیشوران حوزه

* رادیو معارف، اطلاعات کارشناس آیت اله نجفی

فصلنامه نجد شماره18 پاییز95