موضوع: "درمان چربی خون بالا"

درمان چربی خون

 

چربی های موجود در خون به دو گروه تری گلیسرید و کلسترول تقسیم می شوند که با بالا رفتن آنها در خون و اختلال در سوخت و ساز چربی در بدن شخص دچار چربی خون می شود. خطرات این افزایش تجمع چربی در دیواره رگها و تنگی آنها می باشد که باعث خطر ابتلا به سکته مغزی، درد قفسه سینه و گرفتگی عروق می شود.

نسخه های گیاهی برای کاهش چربی خون

برای کاهش چربی خون یک گیاه بسیار مفید «سیر»      می باشد که علاوه بر کاهش کلسترول و تری گلیسرید خاصیت ضد میکروبی و ویروسی هم دارد و فشار خون و قند خون را کاهش می دهد و خون را رقیق می کند.

«میوه زیتون» و روغن آن هم یک میوه مفید برای کاهش چربی خون می باشد، همچنین عصاره برگ گیاه «مرزه» چربی خون را کاهش می دهد. «تخم شوید» هم که در دارویی به نام «آنتوم» موجود است پایین آورنده چربی خون است.

«دم کرده آویشن» از دیدگاه طب سنتی ایران دفع کننده رطوبت و بلغم از بدن است و کاهنده چربی خون.

«فلفل سیاه» به دلیل داشتن ماده پیرین، تشکیل سلول های

جدید چربی را متوقف می کند و خاصیت ضدچربی دارد.

مرتضی صفوی، متخصص تغذیه گفته است: مصرف «خرفه» به صورت خام یا پخته موجب کاهش چربی خون و رفع التهاب بدن می شود. خرفه تصفیه کننده خون، تب بر، ادرار آور صفراآور، ضداسکوربوت و کمبود ویتامین c، رفع کننده میخچه و دمل و جوش می باشد.

خوردن «آبغوره» ناشتا نیز یک تجویز گیاهی دیگر برای کاهش چربی خون است و بطور کلی اصلاح رژیم غذایی و مصرف میوه جات و سبزیجان متعدد و مختلف و کم کردن مصرف غذاهایی همچون فست فودها، گوشت قرمز، برنج، سرخ کردنی ها، شیرینی جات و خامه و… عامل بسیار خوبی برای بدست آوردن سلامتی و شادابی بدن و کم شدن چربی خون می باشد.

سایت بیتوته

سایت تبیان

سایت تحلیلی خبری عصر ایران

شبکه اطلاع رسانی افغانستان

فصلنامه نجدشماره18پاییز95