موضوع: "هدیه بدهید بدون هزینه!"

هدیه بدهیدبدون هزینه!

همه ما درباره هدیه دادن و آثار آن مطالب زیادی می¬دانیم و یا به عبارت دیگر تجربه های زیادی داریم. وقتی برای جشن تولد کودکتان، اسباب بازی مورد علاقه او را می خرید دنیایی از شادی در چهره او موج می زند و شما با دیدن این صحنه سرشار از انرژی و نشاط می شوید. از فایده های دیگر هدیه دادن جلب محبت دیگران است.
گاهی یک هدیه به قدری مشکل گشاست که اگر همه ریش سفیدهای فامیل را برای حل یک مسئله خانوادگی جمع می کردید ممکن بود چنین نتیجه پرباری نمی گرفتید. با وجود تمام محاسنی که برای هدیه دادن و هدیه گرفتن وجود دارد امروزه با وجود مشکلات اقتصادی دادن هدیه کمی مشکل شده است که البته با کمی تأمل می توان هدیه هایی بی هزینه را به آنها که دوستشان داریم بدهیم.

طلا بدهید
«وقت طلاست» این بار این طلای باعیار بالا را به همسرتان هدیه کنید، برای او وقت بگذارید و با خانواده به نزدیکترین فضای سبز اطراف منزلتان بروید، همان غذایی را که قرار بود در منرل بخورید این بار چند قدم دورتر از خانه نوش جان کنید، با بچه ها بازی کنید و خود اسباب بازی آنها شوید. این لحظه های شاد هیچگاه از خاطرات همسر و فرزندانتان پاک نخواهد شد به پیاده روی بروید و در حال قدم زدن با حوصله و آرامش به حرف های یکدیگر گوش کنید.

یک جرعه تبسم هدیه بدهید
خوش رویی سبب ساز محبت می شود. می توانید با تغییر مثبتی که در رفتار و گفتارتان پدی می آورید بهترین هدیه را به خانواده خود تقدیم کنید. یک تبسم زیبا و یک نگاه محبت آمیز از صدها هدیه ای که محبتی آن را همراهی نکند، بهتر و دلنشین تر است.

استراحت هدیه کنید
بهترین هدیه به همسرتان درک بیشتر و توجه به نیازهای روحی و روانی اوست می توانید گاهی با پذیرش بخشی از مسئولیت های همیشگی اش، استراحت را به او هدیه کنید. چه مانعی دارد این بار شما غذا بپزید و یا نگهداری از بچه را قبول کنید.

هدیه های صوتی بدهید
هدیه دادن شادی می آفریند اما شادی آفرینی منحصر در هدیه دادن نیست. گاهی یک تماس تلفنی از محل کار به منزل هم این معجزه را می آفریند. حتی می توانید این بار که در منزل هستید برای تماس تلفنی با بستگان همسرتان پیش قدم شوید و اولین سلام را شما به مادرخانم یا دیگر بستگان عرض کنید. هدیه های ارزان ولی بزرگ بدهید
یک شاخه گل زیبا پول زیادی نمی خواهد اما پیام های بسیاری برای آنکه دوستش دارید به ارمغان می آورد حتی یک بسته کوچک شکلات هم همینطور. کافی است به یاد آنکه دوستش دارید باشد تا او هم به یادتان باشد.

ذوقتان را فعال کنید
خیلی وقت ها شیرینی برخی کارهایی که با هنر ذوق لطیف شما پدید می آید از بسیاری هدایای مادی، ماندگاری بیشتری دارد فقط کافی است اندکی لطافت به خرج دهید کمی تأمل.

این بار نون سنگک بخرید
گاهی با ایجاد تنوع ساده ای می توانید زندگی تان را با نشاط و شاد کنید، اگر مدتی است برای منزل نان لواش می خرید این بار حوصله کنید و کمی بیشتر در صف بمانید و با نان سنگک یا نان دیگری که مورد علاقه خانواده تان است وارد منزل شوید از نظر مالی تفاوت چندانی نمی کند تنها تفاوت آن اهمیتی است که به خانواده تان داده اید. گاهی خرید یک وسیله کوچک آشپزخانه می تواند تنوع و شادابی خاصی به خانه بدهد و نیازهای متعددی را برطرف کند.

از سفیر محبت کار بکشید
«زبان» می تواند سفیر محبت گردد. از او بخواهید که سفیر شما در دل همسرتان باشد آنگاه خواهید دید که استوار نامه اش با رضایت کامل از سوی همسرتان امضا خواهد شد، از این سفیر محبت کار بکشید و از او فعالیت جدی بخواهید و از گفتن «دوستت دارم» دریغ نورزید. تشکر از تلاش های همسرتان، بهترین رفع خستگی و منبع انرژی فراوان برای کارهای بعدی اوست.

ابراهیم اخوی- ماهنامه خانه خوبان

فصلنامه نجد شماره16 زمستان 94