موضوع: "نقش روحانیون در معرفی چهره وهابیت"

نقش روحانیون در معرفی چهره وهابیت

علماو روحانیون در سنگر دفاع از اسلام و تشیع، در مکتب اهل‌بیت علیهم السلام تربیت شده‌اند. امام حسن عسکری علیه السلام می¬فرمایند: علمای ما محافظان دین هستند و به صیانت از ارزش‌های اسلام و تشیع می‌پردازند.
علمای جهان اسلام بیش از این در قبال انکار و رفتار به دور از عقل و منطق وهابیت تکفیری که سبب بدنامی دین مبین اسلام در جهان شده است، نباید سکوت کنند. وظایف خود را در مقابله با شبهات وهابیت دانسته و در مقابل این فرقه های نوظهور و اهداف شوم و پلید آنها هشیار باشند زیرا همه آنها زائیده دست استکبار بوده و به هر نحوی سعی در استعمار دارند.
روحانیت به عنوان سنگربان اسلام لازم است این گونه تهدیدها را به درستی رصد کند، برای از بین بردن و مقابله با آن طرح و برنامه داشته باشد و مردم را از این آسیب‌ها آگاهی بخشد. روحانیون باید ثابت کنند که وهابیون نسبت به تعالیم اسلامی ناآشنا هستند همچنین نشان دهند که اکثر مسلمانان با فعالیت‌های این گروه مخالف می‌باشند، تا دنیا حساب آنها را از اسلام و مسلمین جدا بداند. گروهی از اساتید و نخبه‌های برجسته حوزه علمیه باید شناخته شوند که فقط مشکلات و شبهات ایجاد شده را به‌درستی پاسخ بدهند. همچنین خطر این جریان های تکفیری را برای اسلام و بشریت تبیین نموده و راههای مقابله با آن را بیابند.روحانیون می‌بایست علاوه بر دنیای حقیقی، به دنیای مجازی نیز روی آورده تا گستره تأثیرشان را افزایش دهند و اگر روحانیون می‌خواهند با جامعه خصوصاً جوانان مرتبط بمانند، باید در فضای مجازی ورود کنند و نمی‌توانند دنیای مجازی را نادیده بگیرند تا اسلام ناب محمدی(ص) را به جهانیان بشناسانند. باید سایت های وهابی‌ستیزی ایجاد شود و هر شبهه‌ای که بیان می‌شود، در این سایت ها توسط اساتید برجسته حوزه علمیه پاسخ داده شود. همان‌طوری که آنها سلاح‌های تبلیغی روز دنیا را دارند، ما هم باید به این سلاح‌های تبلیغی مجهز شویم.
ترویج آموزه‌های دین، ، مجهز شدن به انواع علوم و پاسخگویی به شبهات و حضور مستمر در تمام مناطق کشور، برگزاری دوره های تخصصی ویژه نقد وهابیت، همکاري دو جانبه روحانيون توانمند اهل سنت و حوزه هاي نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه ها، تدوين جزوات، کتب و لوح هاي فشرده مختلف، متنوع و جذاب در خصوص مسايل و مواردي که مورد هجمه ي سلفيت قرار گرفته است با استفاده از منابع موثق نقلي اهل تسنن و منابع عقلي اهل تشيع تحت عنوان پاسخ علماي اسلام از جمله وظایف روحانیت است.
عالمان و مراجع تقليد در حقيقت مرزبانان اعتقادي اسلام هستند و اجازه ندهند كه دشمنان و شياطين بتوانند در عقايد مردم نفوذ كنند؛ طلاب و روحانيون براي گام برداشتن در چنين مسيري بايد بياني شيوا و قلمي روان داشته باشند تا بتوانند قدرت تاثيرگذاري بر ديگران را به دست بياورند.

فصلنامه نجد شماره16 زمستان 94