موضوع: "گفته ها ونکته ها"

برآوردن حوایج مردم

ابوهاشم جعفری رحمه الله گوید: از مولایم امام حسن عسکری«علیه السلام» شنیدم که می فرمایند: «همانا برای بهشت دری است که آن را معروف گویند، از آن درب تنها اهل معروف (نیکوکاران) وارد می شوند.»
در دلم خدا را سپاس گفتم و از این که در برآوردن حوائج مردم متحمل زحماتی می شوم، مسرور شدم. در این حال امام (علیه السلام) متوجه من شدند و نگاهی به من کرده فرمودند:
«آری به این کار خودت ادامه بده، زیرا که اهل معروف در دنیا همان اهل معروف در آخرت هستند. ای ابوهاشم: خداوند تو را از آنان قرار داده و به تو رحمت فرموده است.1


1. اعجاز امیران عالم، ص600، بحارالانوار، ج50 ، ص258

فصلنامه نجدشماره10زمستان92

کاهش ریزش مو با...

یک خوراکی برای حفظ زیبایی موها

مصرف گردو به تقویت مو، کاهش ریزش مو و رشد آن کمک می کند. محققان انجمن بهداشت و سلامت هند اظهار کردند: گنجاندن آجیل بویژه گردو در وعده غذایی افراد بسیار مفید است بر خلاف آنچه مردم باور دارند. هر اونس گردو شامل سه واحد چربی، چهار گرم پروتئین و دو گرم فیبر است که کنترل کننده خوبی برای وزن افراد و تغذیه مفیدی برای مو به علت داشتن بیوتین (ویتامین B7) است و به تقویت مو، کاهش ریزش مو و رشد آن کمک می کندو همچنین گردو به عنوان عامل سیری در افراد نیز محسوب می شود. گردو در کمک به بهبود خواب در افراد و محافظت پوست و خشکی آن مفید است و درخطر ابتلا به سرطان پستان مفید است.

فصلنامه نجد شماره10زمستان92

شایعترین سرطان مردان

سرطان پوست شایع ترین سرطان در مردان
دکتر علامه استعمال دخانیات را یکی از دلایل مهم سرطان ها در مردان عنوان کرد و گفت: بر اساس آمارهای ثبت سرطان در وزارت بهداشت، شایع ترین سرطان در

مردان سرطان پوست می باشد که یکی از دلایل آن نوع کار و قرار گرفتن بیشتر مردان در برابر نور خورشید است.


وی سرطان های معده، مثانه، پروستات، روده بزرگ را از شایع ترین سرطانها در مردان بیان کرد و افزود: افرادی که در صنایع شیمیایی رنگ سازی کار می کنند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان مثانه هستند و مردانی که در خانواده آنها سابقه ابتلا به سرطان پروستات و یا سابقه جهش ژنتیکی وجود دارد بیشتر در معرض ابتلا به این نوع سرطان هستند.


www.Khabar fars

فصلنامه نجد شماره 10زمستان 92

درمان درد کمر با....

با بوی این گیاه کمر دردتان را درمان کنید

به گزارش سرویس علمی جام نیوز، محمد صالحی سورمقی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: گیاه نعناع دارای بیش از 30 گونه مختلف در جهان است.
وی با بیان اینکه اکثر این گونه ها به صورت شیره خوراکی از زمان باستان مورد استفاده بوده است افزود: نعناع یکی از پر مصرف ترین گیاهان خوراکی دارویی است و رایحه آن از پر مصرف ترین در صنایع خوراک، غذایی، بهداشتی، ماساژ درمانی و دارویی محسوب می شود.
صالحی سورمقی بیان داشت: محصولات گیاه نعناع به صورت تازه، خشک، عصاره، عرق گیاهی، چای کیسه ای مورد استفاده است. وی اظهار داشت: منتول (Menthol) به عنوان ضد درد، تسکین و درمان دردهای دست، پا، کمر و گردن، رفع علایم سرماخوردگی، رفع احتقان بینی در سرماخوردگی، آسم مورد استفاده قرار می گیرد.
www. Shahre khabar.com

فصلنامه نجد شماره10زمستان 92