موضوع: "نکات کلیدی برایداشتن یک زندگی عالی"

نکات کلیدی برای داشتن یک زندگی عالی

سردبیر

رابطه عاطفی و وابستگی بین زن و شوهر امتیاز و لطف الهی است برای زیبا و باطراوت شدن زندگی. در این مقاله ی تحقیقی به نکات کلیدی که در استحکام خانواده ها و روابط همسران بسیار موثر است اشاره می کنیم:


1- سازگاری:
پذیرش یا حل اختلافات و تفاوتهای بین همسران بدون ایجاد مشکلات جدید در زندگی، تا جایی که باعث شکوفایی فرد شود و به ارزشهای الهی آسیب وارد نسازد.
2- رازداری: امور جاری زندگی و مسایل و مشکلات زندگی زناشویی و اسرار و عیوب همسر نباید به خارج از خانه راه یابد و فاش شود بلکه باید بین زن و شوهر باشد.
3- ایجاد محبت: خداوند در آیه 21 سوره روم می فرمایند: «و جعل بینکم موده و رحمه» محبت بین زن و شوهر هدیه ای است که خداوند در آغاز ازدواج به آنها می دهد، اگر بخواهیم این محبت حفظ شود باید همیشه با همسر خود با محبت رفتار کنیم.

4- قدردانی کردن: تشکر و قدردانی از همسر باعث می شود رفتارهای محبت آمیز او تداوم یابد وعلاوه بر آن باعث افزایش مهر و محبت نیز می شود. حضرت علی (علیه السلام) می فرمایند: قدردانی را مغتنم بشمارید که کمترین سود آن افزایش نعمت است. در مقابل ناسپاسی همسر هم نباید او را از محبت محروم کرد بلکه باید بیشتر به او محبت نمود چرا که این راه حل حداقل باعث می شود مشکل جدیدی در زندگی بوجود نیاید.


5- بخشیدن خطاها: بسیار نیکوست که همسران هنگام بروز خطا از جانب همسر او را ببخشند و اگر خود نیز مرتکب اشتباه شوند از همسر، عذرخواهی می کنند.

فصلنامه نجد شماره10 زمستان 92

صفحات: 1· 2