موضوع: "گفته ها ونکته ها"

پنج گزینه گیاهی برای مقابله با خشکی پوست

پنج گزینه گیاهی برای مقابله با خشکی پوست
دریک مقاله فهرستی از پنج گیاه دارویی مفید برای برطرف کردن خشکی پوست وطریقه استفاده ازاین پنج گزینه گیاهی برای مقابله با خشکی پوست ارائه شده است . . . . . .
این گیاهان مفید با دارا بودن برخی از خواص سودمند برای ایجاد آرامش ورفع خشکی پوست عبارتند از :
نعناع: این گیاه به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی می تواند پوست هایی را که دچار خارش یا آلودگی هستند آرام کند .
ریحان: برای رفع آکنه و لک ها در هر نوع پوستی مفید است وخواص ضد باکتریایی ، ضد التهابی وضد اسپاسمی دارد.
رزماری: این گیاه با خاصیت تقویت کنندگی وضد عفونی کنندگی ، جریان خون را در مویرگها ی خونی بهبود می بخشد که در احیای حس طراوت وتازگی در پوست نقش سودمندی دارد.
آویشن: یک گیاه ضد باکتری قوی است برای مقابله با آکنه واگزمای عفونی بسیار مفید است .
بابونه: این گیاه خاصیت ضد قارچی ، نرم کنندگی وپاک کنندگی دارد وبه همین خاطر بهترین گزینه برای مقابله با التهاب وآرام کردن پوست است .
دستور العمل استفاده از این گیاهان:
اگر قصد دارید از این گیاهان برای درمان پوست استفاده کنید ، ابتدا گیاهان ارگانیک و تازه را خشک کرده بعد به خوبی ریز و پودر کنید ، یک قاشق چایخوری پر از گیاه پودر شده را داخل 250 میلی لیتر آب جوش ریخته و 10 دقیقه صبر کنید تا خوب خیس بخورد سپس دم کرده را صاف کنید وبگذارید سرد شود .اکنون محلول درمانگر شما آماده است .یک حوله تمیز را به مایع آغشته کرده وروی پوست خود بمالید واجازه دهید رطوبت آن به خودی خود خشک شود.
در روزهای گرم تابستان می توانید مایع را در قالب های یخی منجمد کنید و قالب کوچک یخ را روی پوست بمالید و از خاصیت آن استفاده ببرید .1


1- مجله آشنا، ش172


فصلنامه نجد ، شماره یازدهم، بهار 93

 

لطایف

لا. . . .
یکی از علمای شهر وارد مسجد شد دید کسی مشغول ذکر گفتن است به او نزدیک شد دید می گوید «لا سبحان الله» آن عالم با تعجب پرسید این چگونه ذکر گفتن است؟ مرد گفت: می خواستم سی وسه مرتبه سبحان الله بگویم که براساس حواس پرتی چهل مرتبه شد .اکنون در حال پس گرفتن زیادی هستم!

◊♦◊♦◊◊♦◊◊♦◊◊♦

ادعای خدایی
شخصی ادعای خدایی می کرد ، اورا پیش حاکم بردند . حاکم گفت: پارسال اینجا یکی ادعای پیغمبری می کرد اورا مجازات کردند.
آن شخص گفت: خوب کرده اند ، چرا که او را من نفرستاده بودم . ◊♦◊♦◊◊♦◊◊♦◊◊♦

فلسفه خلقت پشه و عنکبوت
از عارفی پرسیدند : فلسفه خلقت پشه وعنکبوت چیست ؟ گفت اگر آفرینش پشه ، تنها برای کشتن نمرود بود وآفریدن عنکبوت تنها برای تنیدن تار بر در غار حرا ، برای خلقت آن دو کافی بود . 1                                        ◊♦◊♦◊◊♦◊◊♦◊◊♦

1- لطیفه های قرانی ، مظفر حاجیان
فصلنامه نجد ، شماره یازدهم، بهار 93



داغ مرا بِنِه...

داغ مرا بِنِه•••


بسیار اتفاق می افتد که برخی از بندگان چون چیزی می خرند ، داغ بر آن می نهند تا دشمنان در آن طمع نکنند. پس گویی خدای تعالی نیز می گوید :

طاعتِ تورا شیطان نیز دشمن است پس چون به عملی پرداختی داغِ مرا برآن بِنِه و بگوی «بسمِ اللهِ الرَحمنِ الرَ حیم » تا دشمن در آن طمع نبندد

فصلنامه نجد ، شماره یازدهم، بهار 93