موضوع: "کودکانه"

دعای بچه ها

در جشنواره بین المللی دست های کوچک دعا که چندین سال است برگزار می شود دعاهای بچه ها را جمع آوری می کنند و به برگزیدگان جوایزی اهدا می کنند. وقتی برخی از این دعاها را خواندم خیلی متأثر شدم و برای آن پاکی و زلالی که دارند غبطه خوردم. ای کاش بزرگسالان هم می توانستند مثل کودکان معصومیت کودکیشان را نگه دارند و اما برخی از دعاهای کودکان:
* آرزوی من این است که ای کاش مامان و بابام عیدی من را از من نگیرند. آنها هر سال عیدی هایی را که من جمع می کنم از من می گیرند و به بچه آنهایی می دهند که به من عیدی می دهند.
* خدایا در این لحظه زیبا و عزیز از تو می خواهم که به پدر و مادر همه بچه های تالاسمی پول عطا کنی تا همه ما بتوانیم داروی «اکس جدید» را بخریم و از درد و عذاب سوزن در شبها رها شویم و در خواب شبانه مان مانند بچه های سالم پروانه بگیریم و از کابوس سوزن رها شویم.
* خدایا دعا می کنم در دنیا یک جاروبرقی بزرگ اختراع شود تا دیگر رفتگران خسته نشوند.
* خدایا من دعا دعا می کنم که گاو باشم(!) و شیر بدهم تا از شیر، کره، پنیر و ماست برای خوراک مردم بسازم!
* خدایا خواهرم بیست و دوم این ماه کنکور دارد خدایا خیلی دوست دارم قبول بشود اما از تو یک خواهش دارم اگر خواهرم سر جلسه کنکور وقت کم آورد از تو خواهش دارم من را مثل عقربه های ساعت کن تا زمان را به عقب بکشم.
* خدایا کاش می شد به زمان قبل بر می گشتم و از آن کسی که ماشین را ساخت خواهش می کردم ماشین را اختراع نکند و به جایش فقط دوچرخه و وسیله نقلیه که از خود دود تولید نمی کند اختراع کند که در زمان آینده انسان ها از دست دود بیچاره نشوند.

فصلنامه نجد شماره17 بهار95