موضوع: "کلام رهبری"

کلام رهبری

قسمتی از سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع زائران حرم رضوی در تاریخ 1/1/95
در این مقطع زمانی، سیاست‌های استکبار و به خصوص و به طور خاص سیاست های آمریکا، اقتضا می کند که یک تفکری تزریق شود در میان ملت ما؛ اول در میان نخبگان جامعه و بعد از آن به تدریج به افکار عمومی منتقل شود.
آن سیاستی که مورد نظر آن هاست، این است که وانمود کنند ملت ایران بر سر یک دو راهی قرار دارد و چاره ای ندارد جز این که یکی از دو راه را انتخاب کند.
می خواهند در ذهن ملت ما تزریق بکنند که یک دوراهی ناگزیر است یک دوراهی اجتناب ناپذیر است. می گویند یا بیایید تسلیم آمریکا بشوید و هرچه او می گوید گوش کنید یا فشار و تحریم ادامه پیدا کند. این یک دوراهی غلط و دروغ است. اما یک دو راهی دیگری هم وجود دارد. یا باید مشکلات تحریم را تحمل کنیم یا ایستادگی کنیم به وسیله اقتصاد مقاومتی.
به عبارت دیگر مسئله اساسی مورد اشاره رهبر انقلاب، نه انتخاب میان دو گزینه که انتخاب میان دو چارچوب فکری است اولی چارچوبی که استکبار از طریق آن تلاش می کند صورت مسئله را به گونه ای از مسیر ابزارهای دیپلماتیک و رسانه ای خود در خارج و نیز عوامل مربوطه در داخل بین افکار عمومی ایرانیان طرح و تزریق کند. خروجی این حواس پرتی جمعی هرچه باشد به نفع استکبار است. چارچوب فکری یا دو راهی دوم، چارچوبی است که به طور صریح، راه نجات که همان اقتصاد مقاومتی است را به عنوان گزینه ای در مقابل مشکلات مطرح می کند.

هفته نامه خبری- تحلیلی نمازهای جمعه، شماره25

فصلنامه نجد شماره 17 بهار 94