موضوع: "نیازهای زوجین"

نیازهای زوجین

مرد ها یک حفره و یک نیازی در درونشان دارند، تعبیر به حفره از آن جهت است که هرچه خوراک درون آن بریزی سیر نمی شوند؛ در زن ها هم حفره های روانی وجود دارد که هرچه شما آن نیاز را ارضا کنی، باز هم آن نیاز وجود خواهد داشت.
دو نیاز اصلی بر شخصیت مرد و زن حاکم است؛ که این نیازها به صورت معکوس در درون آنها بزرگ و کوچک می شود، این نیازها یکی نیاز به قدرت و دیگری نیاز به مهر است که در وجود مردها نیازها به قدرت ده برابر نیاز به مهر است و در زن ها برعکس نیاز به مهر و محبت ده برابر نیاز به قدرت است.
مرد نیاز کمتری به مهر دارد می تواند مهرورزی کند و نیاز روانی زن را برآورده سازد حتی یک نماس تلفنی مرد به همسر خودش در روز می تواند حال روانی مثبتی در او ایجاد کند به عکس اگر خانمی به شوهرش سر کار زنگ بزند که حالت چطوره؟ آقا می گوید برای چی زنگ زدی؟ لازم نبوده!
یا اگر آقایی به خانمش گل هدیه بدهد، برای زن بسیار معنا دار خواهد بود در صورتی که بر عکس برای مرد هدیه گرفتن یک گل هیچ اهمیتی ندارد ولی نیاز به قدرت در مرد زیاد است و اگر همسرش او را تأیید کند آرامش پیدا خواهد کرد و نیاز به قدرت طلبی او ارضا خواهد شد.
مردها به کارشان علاقه مند هستند و دلیلش هم این است که آنها بوسیله کار پول در می آورند و پول هم به آنها قدرت می دهد ولی زن اصلاً از کار قدرت نمی گیرد، مرد اگر از طرف همسرش که نیاز به قدرت ندارد تأیید شود به آرامش می رسد ولی اگر از طرف صدها مرد تمجید و تشویق شود زیاد برای او مهم نخواهد بود همچنانکه زن هم اگر بواسطه صدها زن مورد مهرورزی قرار بگیرد به اندازه وقتی که از طرف همسرش مورد مهرورزی قرار گرفته اثر نخواهد داشت. *

* سایت بلاغ
سایت مدرسه علمیه نرجس خاتون

فصلنامه نجد شماره17 بهار95