موضوع: "شجره طيبه بسيج"

بسيج

شجره طیبه ای که به امر امام راحل عظیم الشأن (ره) در 5 آذر 1358 برپا شد هر روز بیشتر از گذشته ثمرات پربرکتش را در میدان های مختلف به نمایش می گذارد.

امروز نوای دلنشین تفکر بسیجی نه تنها در ایران بلکه در کشورهای منطقه نیز طنین انداز شده و توانسته است با دستان پرتوان خویش، شجره ملعونه داعش را از پای درآورده و دولت خبیثی را که توسط آمریکا و صهیونیسم شکل گرفته بود به روز سیاه بنشاند.

امروز حزب الله لبنان، حشر الشعبی عراق، فاطمیون افغانشان، زینبیون پاکستان و انصارالله یمن، شاخه های مقدسی از شجره طیبه ای هستند که امام خامنه ای (حفظ الله) در توصیفش فرمود: بسیج، حقیتی شبیه افسانه هاست.

آری بسیج حقیقتی شبیه افسانه هاست که به نیروی ایمان متکی است و معجزه می آفریند زمانی در عملیات بیت المقدس خرمشهر را آزاد کرده اند و به دست مدافعان حرم، سوریه و عراق را.

 در دنیای امروز که به انواع خواهش های نفسانی آلوده است پیدا شدن شخصیتی شبیه حججی حقیقتاً شبیه افسانه هاست.

فقط تفکر بسیجی می تواند چنین انسانی پرورش دهد که در اوج جوانی چشم به روی لذات و جذابیت های دنیا فرو بندد و آرزوی سردادن به راه خدا داشته باشد. تفکر بسیجی است که جوانان را شبیه شهید حججی به اردوهای جهادی جهت محرومیت زدایی سوق می دهد و ایثارگری را به آنان آموزش

می دهد. تفکری که حتی دشمنان انقلاب هم به اهمیت آن پی برده اند و با ابزارهای مختلف در تلاشند تا از قدرت بسیج بکاهند و آن را به سوی اضمحلال بکشانند. اتاق های فکر و اندیشکده های غربی همچنین نسبت به گسترش نقش و فعالیت بسیج در عرصه های میدانی عراق و سوریه هشدار داده اند و از تکثیر الگوی بسیج ایران در کشورهای منطقه ابراز نگرانی کرده اند برای پی بردن به عمق ارزش و جایگاه بسیج فقط کافیست به توصیفاتی بنگرید که عبدصالح خدا امام خمینی (ره) و امام خامنه ای (حفظ الله) در مورد بسیج به کار برده اند: «بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه های آن بوی وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد».

بسیج از پدیده های شگفت آور دوران انقلاب اسلامی است. نام بسیج هر انسان افسرده و ناامیدی را هم امیدوار و با نشاط می کند.

امروز جوانان مومن با تفکر بسیجی توانستند غده سرطانی حکومت داعش را از پای در بیاورند و به زودی همین تفکر بسیجی با عملی کردن وعده رهبر معظم که فرمودند: «اسرائیل 25 سال آینده را نخواهند دید. غده سرطانی اسرائیل را نیز از صحنه روزگار محو خواهند کرد و بسیجیان جهان اسلام زمینه ساز ظهور امام زمان خواهند شد.»

 فصلنامه نجد شماره  بيست ويكم پاييز96