سه عیدی گرانبها

حجت الاسلام ماندگاری در برنامه سمت خدا همزمان با سالروز ولادت امام حسین ععلیه السلام و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و امام سجاد علیه السلام سه عیدی و هدیه از این سه بزرگوار به همه دادند که مطالعه کردن خلاصه به تحریر در آمده قسمتی از این برنامه خالی از لطف نیست. ایشان فرمودند: همه می­دانیم که امام حسینعلیه السلام در شکم مادر با ایشان سخن می­گفتند همچنان که فاطمه زهراسلام الله علیها هم در شکم مادر با مادر خود حرف می­زدند اما از نظر علوم پزشکی و مجامع علمی این امر نشدنی و غیر ممکن است که یک جنین در شکم مادر بتواند سخن بگوید اما ما با قرآن می گوییم «اذا اراد الله شیئاً ان یقول له کن فیکون» یعنی اگر خدا بخواهد هر ناممکنی، ممکن می شود. ما در زندگی ومشکلاتمان نمی­شود و غیرممکن است، زیاد می­گوییم ولی من می خواهم بگویم کار با خدا نمی شود و غیرممکن است، ندارد. اینکه می گوییم نمی شود امر به معروف کنیم، نمی شود حجاب راحت داشته باشیم، نمی شود ازدواج راحت بگیریم، نمی شود بچه زیاد داشته باشیم معلوم می شود اتصال این کارهای ما با خدا قطع شده پس اگر متصل به خدا شدیم نشدنها، ممکن می شود و این اولین عیدی به مناسبت میلاد امام حسین علیه السلام که کار با خدا نشد نداره.

اما همه می دانند ابوالفضل علیه السلام باب الحوائجه یعنی دستش برای باز کردن گره ها باز است من فکر کردم؛ ذهنم رسید به آیه 30 سوره بقره که خداوند می فرماید: «انی جاعل فی الارض خلیفه»خداوند انسان را جانشین و خلیفه خود قرار داده، اصلاً هدف خلقت این بوده که همه انسانها باب الحوائج شوند و به اعتقاد من باب الحوائج شدن جایگاه انسان است به شرطی که انسان عبدالهی شود، عبدالله بشود، بنده گوش به فرمان خدا بشود. در حدیث قدسی داریم که خدا فرموده «ای بنده تو عبادت و اطاعت من را بکن من تو را مِثل و مَثَل خودم می کنم».

حضرت اباالفضل العباس نگذاشت دستور ولی خدا زمین بماند، عبدصالح خدا بود. آی مردم اگر در انجام واجبات، ترک محرمات، کمک به مخلوقات نگذاریم حرف خدا زمین بماند آن وقت همه ما می شویم باب الحوائج این هم عیدی میلاد اباالفضلعلیه السلام.  همه مردم به امام سجاد پشت کردند اما امام در آن موقع رو به طرف خدا کردند، با مردم نتوانستند حرف بزنند، با خدا حرف زدند یعنی آی مردم اگر همه به شما پشت کرده و کم محلی کنند، خدا که شما را فراموش نمی کند. امام سجاد این راه را به ما نشان دادند که دعا کنیم، دعا باعث می شود دیگر در جامعه افسردگی و پژمردگی نداشته باشیم. این هم عیدی امام سجادعلیه السلام.

 فصلنامه نجد شماره23بهار97

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.