درمان مشكلات كبد

بدن انسان مجهز به چند سیستم دفع مواد زائد و سمی است که کبد قسمتی از این کار را بر عهده دارد. اما بعضی مواقع کبد دچار مشکلات و نارسایی هایی می شود و وظیفه خود را به خوبی انجام نمی دهد و باعث آسیب های متعدد به سایر ارگانهای بدن می شود. در این نوشتار چند داروی گیاهی مفید برای نوسازی سلولهای کبد و کمک به بازسازی این عضو مهم و حیاتی بدن که بهتر است با نظر پزشک متخصص مصرف شود را بیان می داریم.

گیاه خارمریم خاصیت ضدالتهابی و جلوگیری از تشکیل کیست کبد دارد و از صدمه دیدن سلول های کبدی جلوگیری می کند. در صورتی که شخصی از داروهایی مثل استامینوفن، سیسیلاتین و اقلام مشابه که به کبد آسیب و آنزیم های کبدی را به هم می زند استفاده می کند، خار مریم  تأثیرات مخرب این داروها را از بین می برد و باعث بازسازی سلول های کبد و کلیه ها می شود. بهترین روش استفاده گیـاه خار مریم آن است کـه دانه های آن را آسیاب کرده و به غذا اضافه نمودیا از فراورده های آن به صورت قرص و کپسول استفاده کنند.برای پاک سازی و تقویت کبد استفاده از آرتیشو یا همان کنگرفرنگی، چای زردچوبه، عرق کاسنی، عرق شاهتره، مخلوط آبلیمو و روغن زیتون، آب تره، جوشانده جو، شربت و مربای زرشک، آب آلبالو، انواع توت ها، آب لیموترش ناشتا، تمبر هندی، مواد غذایی گوگرد دار، انواع کلم ها و سیب که اثرات هر کدام به نوبه خود به اثبات رسیده است مفید و موثر می باشد.

سایت آفتاب، سایت نمناک، سایت نامه سایت فردا

فصلنامه نجد شماره بیست وچهارم پاییز 97

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.