خواب مایه آرامش

ادامه مباحث شماره قبل درباره خواب

خواب و بیداری از نیازهای اساسی انسان می باشند که می بایست به درستی تنظیم شوند. خواب مایه قوت و پایداری جسم و جان است و اختلال در آن، روند زندگی عادی انسان را برای انجام وظایف در بیداری با مشکل روبرو می‌کند.

امام باقر«ع» فرمودند: خواب در ابتدای روز مایه نادانی و کودنی و خواب قیلوله (خواب کوتاه نیمروز) نعمت و خواب پس از عصر مایه حماقت و ابلهی و خواب میان مغرب و عشاء مایه محرومیت از روزی است. «الفقیه، ج1، ص502، مفاتیح الحیاه فصل 11»

خواب مهمترین فرصت بدن برای ترمیم و بازسازی است و عملکرد تمام اعضای داخلی بدن از جمله مغز، قلب، کبد، سیستم گوارشی و سیستم ایمنی به کیفیت خواب وابسته است از این رو متخصصان حوزه بهداشت، خواب کافی را مهمترین رکن سلامتی قلمداد می کنند.

به گزارش گروه وب­گردی باشگاه خبرنگاران جوان، خواب کافی درساعت مناسب یکی از مهمترین مولفه های سلامت روح و جسم است و مغز به عنوان فرمانده بدن، تنها در صورت خواب کافی عملکرد درستی خواهد داشت.

 

میزان خواب مورد نیاز

هر فرد بطور متوسط در شبانه روز به 7 تا 8 ساعت خواب نیازمند است و تحقیقات نشان داده خواب کمتر از 3 ساعت و نیم و بیشتر از 8 ساعت و نیم احتمال مرگ ومیر را تا 15 درصد افزایش می دهد. بنابراین کم خوابی و پرخوابی هر دو می تواند خطرساز باشند و خواب بیش از حد عوارض جسمی و روانی زیادی بر انسان می گذارد. «باشگاه خبرنگاران جوان»

فصلنامه نجد شماره23بهار97

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.