آرم سپاه نماد چيست؟

در اسفند 57 و فروردین 58 آرم سپاه مورد بحث قرار گرفت. لا گرفته شده از «لا الا اله الله» بیانگر دیدگاه و تفکر عقیدتی سپاه یعنی تفکر غیراسلامی و غیرقرآنی از سوی این نهاد قابل قبول نیست آیه و اعدوا یعنی هرچه می توانید نیرو فراهم کنید تا دشمنان خدا و خودتان را بترسانید.

دایره بالای آرم کره زمین است نمادی از جهانی بودن و تأکیدی بر حضور بین المللی سپاه در عرصه های مختلف جهانی، نماد جهان مشمول بودن راه و اعتقاد سپاه است. شاخه زیتون سمبل و نشانه صلح یعنی سپاه یک تشکیلات صلح طلب است و اگر لازم بود مبارزه را هم در دستور کار قرار خواهد دارد زیرا قسط و عدل زمانی برپا می شود که قدرت نظامی همراه با تفکر صحیح قرآنی باشد. مجاهدت در راه خدا، ایستادگی و مقاومت مردمی برای دفاع از آرمانهای اسلامی و انقلابی و مبارزه علیه طاغوتهای زمانه است.

در اساسنامه اصلی سپاه که در مجلس موجود است عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثبت شده و چون سپاه محدود به ایران نمی شود کلمه ایران در آرم پیش بینی نشده. سال 1357 که در پایین آرم ذکر شده در حقیقت سال تأسیس واحدهای سپاه (قبل از صدور فرمان امام خمینی مبنی بر تشکیل سپاه در 2 اردیبهشت 1358) است.

* برگرفته از وبلاگ یا خامنه ای

فصلنامه نجد شماره بيست ويكم پاييز96

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.