آرشیو برای: "دی 1397"

کرامتی از حضرت معصومه«سلام الله علیها»

حضرت آیت اله مکارم شیرازی می فرمود: «بعد از فروپاشی شوروی و آزاد شدن جمهوری های مسلمان نشین، مردم شیعه نخجوان تقاضا کردند که عده ای از جوانان خود را به حوزه علمیه قم بفرستند تا برای تبلیغ در آن منطقه تربیت شوند. مقدمات کار فراهم شد و استقبال عجیبی از… بیشتر »

چرا رغبت به انجام تحقیق کم است؟

 سردبير از سال 1379 در کشور به منظور ترویج پژوهش بیست و پنجم آذرماه روز تحقیق و پژوهش نامگذاری شد و چون نظام آموزشی توانمند مبتنی بر پژوهش وجود ندارد ما هنوز در مقوله تحقیق با مشکل مواجه هستیم و خیلی از تحقیقات بدون نیازسنجی انجام می شود و به پژوهش های… بیشتر »

شب يلدا

سيده معصومه هاشمي از یلدا بپرس راز شب زنده داری عاشقان را. از یلدا بپرس که چگونه ستارگان بلند بخت از آغاز زمین بی وقفه در شب ها سوسو زده و چراغ راه زندگی بوده اند. بپرس که امید به دیدار صبح و ظفر چه اصالتی دارد؛ پیروزی نور بر تاریکی چه حکمتی است؛ چیرگی… بیشتر »

یاران موعود آخرالزمان

  بتول یونسی پنجم آذرماه سالروز شکل گیری نیرویی است که حقیقتی دارد شبیه افسانه ها و دست توانایش گره های بزرگی را از کشور گشوده است. اسم بسیج که می آید در اولین نگاه، تمثال شهدای حماسه آفرینی در ذهن ها مجسم می شود که اخلاص و کار برای خدا شاخصه بارز آنها… بیشتر »

حتما سيب بخوريد

یکی از ثروتمندترین میوه های موجود در عالم هستی سیب است که با داشتن انواع ویتامین و املاح معدنی، اثر اکسیری شگفت آوری بر سلامتی و سرور انسان دارد. امام باقر علیه السلام فرمودند: موقعی که خواستی سیب بخوری قبلاً آن را استشمام و بو کن سپس بخور زیرا در این… بیشتر »

منظور از عدالت

منظور از عدالت در تفسیر قمی می خوانیم: وقتی یکی از منکرین از ابوجعفر احول درباره تفاوت دو آیه 3 و 129 سوره نساء پرسید و او نتوانست جواب دهد، خدمت امام صادق علیه السلام رسید و از آن دو آیه پرسید. حضرت فرمودند: در آیه اول که می فرماید اگر ترسیدید از انجام… بیشتر »

كودكانه

 مجید ملامحمدی جمعه ها دوست داشتنی اند. پر از عطر بهشت اند، بوی تو را می دهند. با آمدنشان دل ها، سراغ شما را می گیرند و غروب آن، به خاطر نیامدنتان چه قدر دلگیر است! جمعه روز عید است، روز خداست، روز چشم روشنی و دیده بوسی مومنان خدا و دید و بازدید پر… بیشتر »

كوكو سيب درختي

با توجه به بیان خواص عجیب سیب در صفحات گذشته و ضرب المثل معروف که اگر شما هر روز یک سیب بخورید از دکتر بی نیاز می شوید.تهیه کمپوت، مربا، دسر، سالاد، ژله و انواع غذاها بوسیله سیب درختی را به شما توصیه می کنیم و تهیه یک غذای کاملاً متفاوت و جدید و مفید را… بیشتر »

آفرینش بر اساس علم

جعدبن درهم در شیشه ای مقداری خاک و آب ریخت، بعد از مدتی کرم هایی در آن به وجود آمد، پس از آن به دوستان خود گفت: من این ها را آفریده ام، چون من وسیله وجود آنها شده ام. این خبر به حضرت صادق علیه السلام رسید، فرمود: به او بگویید تعداد آن ها چقدر است و چند… بیشتر »

عذاب پوست جديد؟

پوست جدید حفص بن غیاث گفت: خدمت امام صادق علیه السلام بودم. ابن ابی العوجاء که مردی ملحد و کافر بود خدمت آنجناب رسید و گفت: درباره این آیه چه می فرمایید که هر چه پوستشان بریان گردد پوست های دیگری بر جایش نهیم. (سوره نساء، آیه 56) قبول کردیم این پوست ها… بیشتر »

چرا صلوات بر محمد و آل محمد علیهم السلام ميفرستيم؟

صلوات ما بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم دارای جنبه های مختلفی است که به بعضی از آنها اشاره می کنیم: 1. صلوات دستور خداوند متعال در آیه 56 سوره احزاب است که می فرماید: «خدا و فرشتگان بر پیامبر درود می فرستند. ای کسانی که ایمان آورده اید، بر او… بیشتر »

در انتظار يار

دنیا در انتظار تویا مهدی (عج)  مرضیه نوری آغاز امامت امام زمان(عج) نقطه عطفی است برای تمامی شیعیان و دوستان آن حضرت. آغازی که تمام چشمان ستم دیده و رنج دیده جهان منتظر در حضور قدومش می باشند تا مدینه فاضله ای را ترسیم نمایند و شیعه در دنیا، از بند تمامی… بیشتر »

شهرضا و بزرگان

حجه الاسلام و المسلمین شیخ حسن عرفان از سخنرانان معروف کشور و استاد حوزه علمیه قم که در رشته های معانی و بیان و بدیع صاحب نظر و دارای آثار ارزشمندی بودند. در سال 1336 در خانواده ای مذهبی در شهرضا چشم به دنیا گشود. پدرش یک خیاط مذهبی و مادرش سیده ای از… بیشتر »

روحيه شهادت طلبي

دوخاطره از روحیه شهادت طلبانه رزمندگان 8 سال دفاع مقدس پنجشنبه ای بود که شهید حسین علم الهدی را در بهشت آباد اهواز دیدم. مثل همیشه بر تک تک مزار بچه ها فاتحه می خواند و می گریست دنبالش رفتم. بر مزار شهید اصغر گندمکار غریبانه نشست و صدا در گلویش شکست گوش… بیشتر »

درمان مشكلات كبد

بدن انسان مجهز به چند سیستم دفع مواد زائد و سمی است که کبد قسمتی از این کار را بر عهده دارد. اما بعضی مواقع کبد دچار مشکلات و نارسایی هایی می شود و وظیفه خود را به خوبی انجام نمی دهد و باعث آسیب های متعدد به سایر ارگانهای بدن می شود. در این نوشتار چند… بیشتر »

اخلاق امام سجادعليه السلام

رفتار امام با زیردستان و بردگان و تاکتیک تربیتی امام ایشان را بهترین مربی اخلاق برای همه معرفی کرده است. در ادامه چند نمونه از اخلاقیات امام را از نظر می گذرانیم: زهری می گوید: شبی سرد و بارانی امام را دیدم که مقداری هیزم بر پشت خویش حمل می کند پرسیدم… بیشتر »

عامل اصلي تاخير در ظهور

نکته اول: ما وقتی می خواهیم درباره ظهور صحبت کنیم، در واقع باید درباره خودمان صحبت کنیم، این خود ما هستیم که به دوران غیبت پایان خواهیم داد. امروز مهمترین موضوع در معارف مهدوی رفع عیوب مدعیان ولایتمداری است. نکته دوم: مانع اصلی ظهور، مستکبران نیستند،… بیشتر »

السلام عیک یا بقیة الله

- سلام - سلام. چه سلامی؟چه علیکی؟ خواهش می کنم برو و دیگر گرد خانه من نچرخ. دوستانم تو را می بینند برای من بد است. - برای تو بد است؟ فدایت شوم چرا؟ کجا بروم؟ تمام کار و بارم را رها کرده ام و امده ام تا ساعاتی را کنار تو باشم. می خواهی مرا نپذیری؟ من را… بیشتر »

خير مقدم به جديد الورودها

آغاز مهـر،آغاز سفر در مسیر دانستن و فهمیدن  به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید مریم مرادی به عنوان یک طلبه سال آخر، خیرمقدمی عرض می کنم خدمت طلاب جدیدالورود. خواهرم خوش آمدی، بدان که دعوت شده ای از سوی مولا و صاحبمان یگانه منجی کل عالم که شما را هم به عنوان… بیشتر »

كلام رهبري

رهبر انقلاب در آستانه 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در دید هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان سخنرانی بیان داشتند: ایشان فرمودند: 40 سال است چالش بین آمریکا و ایران ادامه دارد و انواع تحرکات از سوی دشمن اتفاق افتاده از جنگ نظامی و اقتصادی… بیشتر »

اقتصاد مقاومتي

سرمقاله از سردبير          محاصره و تحریم از دیرباز از طرف دشمنان وجود داشته حال چه محاصره نظامی چه فرهنگی و چه اقتصادی و تحریم یک ابزار سیاست خارجی است که توسط یک یا چند بازیگر بین المللی به عنوان مجری تحریم علیه یک یا چند کشور با هدف مجازات آنها یا… بیشتر »