آرشیو برای: "مرداد 1397"

سه عیدی گرانبها

حجت الاسلام ماندگاری در برنامه سمت خدا همزمان با سالروز ولادت امام حسین ععلیه السلام و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و امام سجاد علیه السلام سه عیدی و هدیه از این سه بزرگوار به همه دادند که مطالعه کردن خلاصه به تحریر در آمده قسمتی از این برنامه خالی… بیشتر »

درمان میکروب معده بادستور اسلام

تعدادی از سوالات مطرح شده از سوی بینندگان برنامه روزی بهتر شبکه قران و پاسخ های طب سنتی و اسلامی از زبان دکتر اکبری: سوال:دکترمیکروب معده که هرچند وقت یکبار عود میکند را چگونه می توان درمان سنتی کرد؟ جواب دکتر اکبری : میکروب معده بیماری عمومی است و بیش… بیشتر »

فرصت کوتاه

یک شب سرد پروانه ای پشت پنجره دخترک آمد و خود را به شیشه زد. دخترک که سرش گرم بود فقط نگاهی به پروانه کرد و هر چه پروانه خود را به پنجره کوبید تا پنجره را بر او باز کند دخترک اهمیتی به حرکات پروانه نداد. پروانه رفت. شب بعد دخترک منتظر بود تا دوباره… بیشتر »

تاشب

گوینده صاحب دلی برای اقامه نماز به مسجدی رفت، نمازگزاران همه او را شناختند پس از او خواستند که پس از نماز بر منبر رود و پند گوید، او نیز پذیرفت. نماز جماعت تمام شد، چشمها همه به سوی او بود مرد صاحبدل برخاست و بر پله ی نخست منبر نشست بسم الله گفت و خدا و… بیشتر »

خلاصه تحقیق پایانی

مطالب پیش رو گزیده­ای است از تحقیق پایانی سطح دو سرکار خانم مرضیه جلالی با عنوان «تأثیرات تغذیه و خواب بر صحت بدن از دیدگاه اسلام» که در تابستان 95 با رتبه عالی پذیرفته شده و در جشنواره علامه حلی سال 95 شایسته تقدیر کشوری گردید. اسلام پاسخگوی تمام… بیشتر »

فواید خواب کافی وانواع خواب

فواید به موقع خوابیدن و خواب کافی سلامت جسمانی، کاهش درد، کاهش افسردگی و اضطراب، شاداب تر شدن، داشتن وزن مناسب، بهتر شدن اشتها، کم شدن فراموشی و قوی تر شدن حافظه و داشتن ظاهری آراسته تر، زیاد شدن قدرت استدلال و تفکر، افزایش تعداد سلول های مغز و بهتر شدن… بیشتر »

دلایل وعوارض خواب زیاد

عوارض ناشی از خواب زیاد 1.خستگی همیشگی و تمام وقت 2. خطر ابتلا به بیماری های قلبی که خواب بیش از 9 ساعت ابتلا به این بیماری ها را تا 34% افزایش می دهد. 3. افزایش وزن، کم خوابی به میزان 27% و خواب زیاد به میزان 25% خطر ابتلا به چاقی را افزایش می دهد. 4.… بیشتر »

خواب مایه آرامش

ادامه مباحث شماره قبل درباره خواب خواب و بیداری از نیازهای اساسی انسان می باشند که می بایست به درستی تنظیم شوند. خواب مایه قوت و پایداری جسم و جان است و اختلال در آن، روند زندگی عادی انسان را برای انجام وظایف در بیداری با مشکل روبرو می‌کند. امام باقر«ع»… بیشتر »

آشپزی «خورشت کرفس»

باتوجه به بیان شدن خواص کرفس در این شماره طرز تهیه خورشت کرفس را شرح می دهیم: مواد لازم: گوشت: 250 گرم               پیاز : 1 عدد لوبیا چیتی: 1 پیمانه           رب گوجه: 2 قاشق غذاخوری کرفس: 500 گرم               جعفری خرد شده: 100 گرم نمک، زردچوبه،… بیشتر »

برخی نشانه های خانواده خوشبخت

1. در بین سخنان اعضای این خانواده تعبیراتی چون: «به من چه» و «به تو چه» وجود ندارد، چون همه احساس مسئولیت می کنند. 2. نسبت به یکدیگر شرم مسموم ندارند، یعنی خواسته های طبیعی خود را بدون نگرانی یا خشونت ابراز می کنند. 3. نسبت به سلامتی روحی و جسمی یکدیگر… بیشتر »

شهید مدافع حرم شهرضا

شهید محمد مرادی تنها شهید مدافع حرم شهرضا که در گروه 22 توپخانه ارتش مشغول به خدمت بود و در اول تیرماه 1395 به سوریه اعزام شد. او در مدتی که در مأموریت سوریه بود به حدود 30 نفر از سربازانی که تازه شیعه شده بودند نماز آموزش داد و در تاریخ 10 مرداد 1395… بیشتر »

احکام پوشش بانوان

به حجاب و پوشش زن در آیات قرآن سفارش های زیادی شده و دین مبین اسلام نیز برای حفظ احترام و نشاط و آزادی بیشتر زن احکام مربوط به پوشش را برای زنان و مردان بیان دشته و در کتاب هیجدهم پرسش و پاسخ های دانشجویی به تعدادی از سوالات مربوط به حجاب و پوشش پاسخ… بیشتر »

طپش قلب وراه علاج

تعدادی از سوالات مطرح شده از سوی بینندگان برنامه روزی بهتر شبکه قران و پاسخ های طب سنتی و اسلامی از زبان دکتر اکبری: سوال: دلیل طپش قلب چیست و راههای درمان را بیان کنید؟ جواب دکتر اکبری: خفقان یا همان طپش قلب به دلیل ضعف قلب ایجاد می شود. وقتی سوخت کافی… بیشتر »

تقدم آرامش برآسایش

آرامش هدیه ای آسمانی و روحانی است که در آشیانه قلب جای می گیرد ولی آسایش نعمتی است زمینی که مربوط به جسم است، اولی روح نواز است و دومی جسم نواز، یکی ارمغان معنویت است و دیگری سوغات مادیت، یکی ماندگار و پایدار است ودیگری موقت و ناپایدار، یکی ریشه در درون… بیشتر »

عمل به قرآن عامل سعادت همه

حضرت آیت الله خامنه ای در یکی ازسخنرانیهای خودبا تاکید بر اینکه عمل به قرآن موجب عزت خواهد شد، فرمودند: جمهوری اسلامی ایران، چهل سال است که در مقابل زورگویی های استکبار ایستاده و به کوری چشم دشمنانی که می خواستند این نظام را نابود کنند، پیشرفت و توانایی… بیشتر »

درمان سنتی هموروئید

تعدادی از سوالات مطرح شده از سوی بینندگان برنامه روزی بهتر شبکه قران و پاسخ های طب سنتی و اسلامی از زبان دکتر اکبری: سوال: برای درمان هموروئید، شقاق، واریکوسل چه راههای درمانی وجود دارد؟ جواب دکتر اکبری: این بیماری ها در اثر اختلال در دریچه های لانه… بیشتر »

جشن های مذهبی وچگونگی برگزاری

در ایام جشن و سرو و شادی هستیم و بعضی ها نمی دانند این جشن ها را چگونه برگزار کنند تا به گناهی آلوده نشود و چه بسا به جای استفاده از شعرهایی در مدح و ثنای اهل بیت و ذکر و صلوات، در مجلس از آلات لهو و لعب استفاده می کنند و با زدن سوت و کف مجلس ائمه علیهم… بیشتر »