موضوع: "پزشکی"

درمان زکام

درمان زکام

اکالیپتوس، زکام ویروسی و نه آلرژیک را تسکین می دهد به خاطر این که در یکی از ترکیبات این گیاه ماده ای به نام اکالیپتول وجود دارد که دارای خواص ضدالتهابی و ضدعفونی کنندگی می باشد همچنین اکالیپتوس باعث روان شدن ترشحات می شود.

طریقه مصرف: 50 گرم گیاه اکالیپتوس را داخل یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت 10 دقیقه دم کنید روزانه 2 مرتبه از این جوشانده میل کنید همچنین می توانید با این محلول بخور دهید. اکالیپتوس برای کودکان زیر 6 ماه و زنان باردار توصیه نمی شود.

اخبار آکانیوز

1- برای شروع زکام کمپرس گرم روی سر بوسیله پارچه ای گرم و نمک داغ بطوری که گرمی آن در مغز سر احساس شود مفید است.2- گیاه سحا یا مقداری سیاه دانه را نزدیک بینی قرار داده و ببوئید تا نزله (زکام) از بینی خارج شود و به سینه نریزد.3- طاقباز نخوابید، خواب را کم کرده و نشسته بخوابید.4- مواد ترش و شور و سرد و تر (بلغم زاها) را نخورید.5- مربای بنفشه را صبحها بخورید و بعد ماءالشعیر روی آن بخورید.6- شوربا (سوپ) با کدو، تره، روغن بادام و آرد جو تهیه کرده و بخورید.7- تا حد ممکن اخلاط خود را بیرون بریزید.8- از خوردن آنتی هیستامین خودداری کنید.

    سایت دکتر روازاده

l خوردن عرق پنیرک برای زکام مفید است خوردن آبمیوه هایی چون آب هویج، آب پرتقال و آب لیمو نیز مفید است.1 سیاه دانه که در روغن زیتون جوشانده اید را چند قطره در بینی بچکانید.1 سرکه را با کمی آب جوشانده و بخور بدهید.1 روغن زیتون را در بینی بچکانید.1 سه عدد سیب درشت را ریزریز کنید 15 گرم عناب و کشمش و 120 گرم نبات روی آن بریزید، بجوشانید صاف کرده ومیل نمایید برای درمان زکام مفید است                                                                پرداد مجله اینترنتی بانوان

 

 فصلنامه نجد شماره13زمستان93